Δραστηριότητες
Μαθητές
Το Σχολείο μας
Προγράμματα
Εργασίες
Μαθήματα
Project
 
Προγράμματα Περιβαλλοντικής
Σχολικό έτος 2009-2010
Σχολικό έτος 2008-2009
Αρχική Επικοινωνία Links

ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σχολικό έτος 2008-2009

ΤΙΤΛΟΣ: ΤΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

(δείτε το βίντεο)

Η αναγκαιότητα της ύπαρξης νερού για τη ζωή

Ρύπανση υδάτων.

 

Ειδικότερα υπήρξε προβληματισμός για:

Το τοπικό πρόβλημα της Αυλίδας και την εμφάνιση εξασθενούς χρωμίου στο νερό της περιοχής.

Τη ρύπανση του ποταμού Ασωπού και τη  σχέση του με το τοπικό πρόβλημα. 

 

Τι επιδιώξαμε:

Να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητα του νερού.

Να ευαισθητοποιηθούμε για το μείζον πρόβλημα της έλλειψης και ακαταλληλότητας του νερού.

Να προσδιορίσουμε τα αίτια του προβλήματος και να προτείνουμε μέτρα για την επίλυσή του καθώς και την φραγή της επέκτασής του.

 

Παιδαγωγική ομάδα:

Τίκας Βάιος,  Φυσικός (συντονιστής προγράμματος)

Παρδαλάκης Χαράλαμπος,  Καθ. Φυσικής Αγωγής

 

Ομάδα μαθητών:

 Αναγιάννη Ιωάννα

Δαύρη Ευαγγελία

Καλουτσίδου Δέσποινα

Καραμπιτσάκου Ορσαλία

Καραμπούλη Βίκυ

Καρτελιά Ελένη

Κατέβα Εύη

Λειβαδίτης Ηλίας

Λειβιδιώτη Αντωνία

Μοσχάκης Μάριος

Μουτεσίδη Πηνελόπη

Ντούμπας Κωνσταντίνος

Ξύδης Γεώργιος

Πριόνα Δροσούλα

Ταρσή Μαρία

Τσομώκος Γεώργιος

Τσομώκου Ειρήνη

Χαϊντούτη Μαρία

Χόνταϊ Ίνα

 

Συνοπτική πορεία προγράμματος:

 

Βρήκαμε στοιχεία για την χημική ένωση νερό, για το  πού υπάρχει και σε τι ποσοστό,  καθώς και για τις χρήσεις του.

1. Αναλύσαμε τον κύκλο του νερού, που όπως αποδείχθηκε έχει άμεση σχέση με τα  προβλήματα ρύπανσης του νερού και ειδικότερα τη ρύπανση των ποταμών.  

2. Εντοπίσαμε τις αιτίες ρύπανσης του νερού και τις επιπτώσεις της, καθώς και τις λύσεις που υπάρχουν.

3. Εντοπίσαμε το τοπικό πρόβλημα ύδρευσης της Αυλίδας . Για τη διερεύνηση του προβλήματος έγινε επίσκεψη στο Δημαρχείο της Αυλίδας με σκοπό τη συνέντευξη από το δήμαρχο κ. Παύλου. Για το ιστορικό του προβλήματος πήραμε πληροφορίες από παλαιότερη συνέντευξη αρμόδιου.

4. Επισκεφτήκαμε δυο γεωτρήσεις στη Ριτσώνα παίρνοντας δείγματα νερού για μια πρώτη εκτίμηση της ποιότητας του νερού.

5. Στα πλαίσια της διήμερης εκδρομής στην Υπάτη Φθιώτιδας, κάναμε μια παρένθεση στο ελατόδασος της Οίτης, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε πώς δημιουργείται ένα δάσος και να θαυμάσουμε τη φύση στο μεγαλείο της. Ακόμη, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Αρχαιοτήτων Υπάτης και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Μονής Αγάθωνος,  όπου είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε τα διάφορα είδη πανίδας.

      Το κύριο όμως ενδιαφέρον  μας ήταν η μελέτη του ποταμού Σπερχειού.

      Περπατήσαμε στο πλατανόδασος της παρόχθιας ζώνης του ποταμού παρατηρώντας τα είδη της βλάστησης.

Μάθαμε να μετράμε διάφορες παραμέτρους που χαρακτηρίζουν ένα ποτάμι (μέτρηση του pH του νερού, μέτρηση με οξυγονόμετρο, μέτρηση ταχύτητας ροής του νερού, μέτρηση θερμοκρασίας).  Ακόμα εκτιμήσαμε την ποιότητα του νερού με τη μέθοδο των βιοδεικτών.

      Τα αποτελέσματα ήταν θετικά και με τις δυο μεθόδους.

6. Δεν θα μπορούσαμε βέβαια να μην ασχοληθούμε με τη ρύπανση του ποταμού Ασωπού Βοιωτίας, που έχει άμεση σχέση με το πρόβλημα ύδρευσης της Αυλίδας και όχι μόνο.

7. Βρήκαμε χάρτες της περιοχής για να εντοπίσουμε τις πηγές  και τη διαδρομή του Ασωπού καθώς και τις εκβολές του.

8. Βρήκαμε χάρτες της περιοχής για να εντοπίσουμε τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν με την εμφάνιση του εξασθενούς χρωμίου σε γεωτρήσεις μεταξύ αυτών και της Αυλίδας.

9. Επισκεφθήκαμε σημεία του ποταμού Ασωπού και φυσικά διαπιστώσαμε την αντίθεσή του με τον Σπερχειό και τον Γοργοπόταμο. Φύγαμε από εκεί με απογοήτευση και αγανάκτηση για την αδιαφορία των αρμοδίων τόσων ετών. Πρόκειται για εγκληματική συμπεριφορά του ανθρώπου  απέναντι στη φύση την οποία  και φωτογραφίσαμε.

10. Οι προτάσεις επίλυσης, αν και τώρα η κατάσταση είναι μάλλον μη αναστρέψιμη, είναι γνωστές στους σημερινούς αρμοδίους,  καθώς και στους μελλοντικούς.

Σταματήστε να ρυπαίνετε το ποτάμι!

Υπάρχει και βιολογικός καθαρισμός. Ίσως όταν γίνει κάτι να είναι πολύ αργά πια…

 

 

                                Δείτε φωτογραφίες του προγράμματος

 

 

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στην ημερίδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που έγινε στη Χαλκίδα στις 7 Οκτωβρίου 2009.

 

 

 

 

Μέθοδος των βιοδεικτών - Δείτε το βίντεο

 Δραστηριότητες  |  Καθηγητές  |  Μαθητές  |  Το Σχολείο μας  |   Προγράμματα  |  Εργασίες  |  Μαθήματα  | Project |

Σχολικό Έτος 2013-2014 Web Design:  Λύκειο Βαθέος Αυλίδας
Υπ. Καθηγητής: Κορέλης Αντώνης