ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΘΕΟΣ
ΑΥΛΙΔΟΣ
ΣΧ.ΕΤΟΣ 2010-2011
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΘΕΜΑ
ΠΥΡΑΥΛΟΣ
ΟΜΑΔΑ
ΜΑΘΗΤΩΝ:ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΣΟΜΑΤΣΚΑΣ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΑΜΑΡΤΖΗΣ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΕΤΟΣ 2011
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Κεφάλαιο 1 Ανάλυση της τεχνολογικής ενότητας που ανήκει η κατασκευή .
Κεφάλαιο 2 Γενική
περιγραφή του αντικειμένου .
Κεφάλαιο 3 - Συσχέτιση με
επιστημονικές γνώσεις –Αρχές λειτουργίας
Κεφάλαιο 6 - Χρησιμότητα
και επιπτώσεις στο περιβάλλον
Κεφάλαιο 7 Υπολογισμός του κόστους της κατασκευής +κατάλογος
εργαλείων και υλικών
Κεφάλαιο 9- Κατάλογος
πηγών πληροφόρησης.
Μεταφορές και επικοινωνίες.
Επιλέξαμε αυτή
την ενότητα γιατί οι μεταφορές και οι επικοινωνίες είναι κάτι που
χρησιμοποιούμε συνέχεια στην καθημερινή μας ζωή και είναι παντού γύρω μας .
Επικοινωνία είναι η μεταβίβαση , άμεση ή έμμεση , ενός μηνύματος σε ένα ή περισσότερα άτομα. .
Μεταφορές είναι όλα τα μέσα με τα οποία μετακινούνται άνθρωποι
και εμπορεύματα .
Τα μέσα Μ. και τα μέσα Ε.
Στην αρχή ο άνθρωπος χρησιμοποίησε εξημερωμένα ζώα
στις μετακινήσεις του . Αργότερα έφτιαξε σχεδίες , κάρα
κλπ. Με το πέρασμα του χρόνου έφτιαξε αυτοκίνητα , λεωφορεία , ταχύπλοα
και άλλα χρήσιμα πράγματα .Για να επικοινωνήσει ο άνθρωπος στην αρχή
χρησιμοποιούσε κραυγές , αργότερα την ομιλία , τα σήματα καπνού κα .
Παρακάτω έχουμε γράψει κάποια από τα μέσα αυτά .
Μέσα Μεταφοράς
Μέσα Επικοινωνίας
|
Καμήλα
Κραυγές |
Άλογο
Ομιλία |
Κάρο
Σήματα καπνού |
Σχεδία
|
Καράβι
Γραφή |
Αυτοκίνητο Τηλέγραφος |
Αερόστατο
Τηλέφωνο |
Αεροπλάνο Ασύρματος |
Βάρκα
Ραδιόφωνο |
Λεωφορείο Κινητό |
Διαστημόπλοιο
Τηλεόραση
|
Μπορούμε επίσης να επικοινωνήσουμε με το κλάμα , το
γέλιο , τα μάτια και τις κινήσεις .
Οι μεταφορές διακρίνονται σε : εναέριες
, χερσαίες και θαλάσσιες .
Κάθε πύραυλος αποτελείται από ένα μεταλλικό κύλινδρο
, ο οποίος χωρίζεται στο θάλαμο του καυσίμου , το θάλαμο οξειδωτικού , το χώρο
άντλησης-μείξης και καύσης και τα πτερύγια . Στο μπροστινό τμήμα , προς την κατεύθυνση της πτήσης ,
συναρμολογείται το υλικό-ωφέλιμο φορτίο (διαστημόπλοιο , πυρηνική κεφαλή
κ.λ.π.) (εικόνα 1) . Στο πίσω μέρος
είναι ανοιχτό και καταλήγει στο ακροφύσιο , το οποίο αποτελεί το μέρος που
υπάρχουν τα καύσιμα ( εικόνα 2 ) .
Για να πετάξει ένας πύραυλος τα αέρια που υπάρχουν στο πίσω μέρος
φεύγουνε προς τα πίσω με μεγάλη ταχύτητα
, με αποτέλεσμα να ωθούν τον πύραυλο προς την αντίθετη κατεύθυνση .Έτσι
ο πύραυλος εκτοξεύεται με ταχύτητα που ξεπερνά τα 40.000 χλμ. την ώρα .Ένα μέρος γίνεται
δορυφόρος της Γης. Όταν ο
πύραυλος που το μεταφέρει σε μεγάλο ύψος πάνω από την επιφάνιά της , του δίνει ορισμένη
διεύθυνση και ταχύτητα περίπου 30.000 χλμ. την ώρα , χρησιμοποιούνται
προωθητικοί πύραυλοι , επειδή δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν έλικες και
πτερύγια για να δώσουν σταθερή διεύθυνση
, λόγω του ότι τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας της Γης είναι πολύ αραιά
.
Για την κατασκευή έπρεπε στην αρχή να βρω τα υλικά που θα χρειαζόμουν .
Αργότερα με βάση το σχέδιο που είχα κάνει άρχισα την κατασκευή .Πήρα 2
μπουκάλια απ’ τα οποία είχα αφαιρέσει τα καπάκια , έκοψα το ένα στη μέση και
κράτησα το πάνω μέρος. Έπειτα κόλλησα τα
2 μπουκάλια έτσι ώστε και απ’ τις 2 πλευρές να υπάρχει τρύπα. Έβαψα το χαρτί
και το κόλλησα γύρω απ’ τα
μπουκάλια έτσι ώστε να έχει
κωνικό σχήμα .Στο τέλος εφάρμοσα τα πτερύγια και έτσι τελείωσα την κατασκευή .
Οι πρώτοι πύραυλοι είχαν πολεμικό σκοπό και φτιάχτηκαν απ’ τους Κινέζους το 1232 μ.Χ. και πολύ αργότερα
χρησιμοποιήθηκαν κατά των Άγγλων
αποικιστών απ’ τους Ινδούς .Οι Άγγλοι
αντιγράφοντας τους Ινδούς ,
χρησιμοποίησαν πύραυλους κατά της Βουλώνης (1805) και εναντίον των
Αμερικάνων (1812) .Οι Γερμανοί το 1940 μέχρι το 1945 χρησιμοποιούσαν πύραυλους
τύπου V-2
(εικ. 1) για τους οποίους βρήκα αναφορές
σε αρκετά sites στο
Internet .Αργότερα οι Η.Π.Α. και
η Σοβιετική Ένωση άρχισαν ένα «πόλεμο» για την κατάκτηση του διαστήματος και
έτσι οι πύραυλοι απέκτησαν και άλλο σκοπό , περισσότερο χρήσιμο για την
ανθρωπότητα . Τώρα οι π. χρησιμοποιούνται από τις διάφορες χώρες για πολλούς
σκοπούς .Οι Η.Π.Α. χρησιμοποιούν π. για πολεμικούς κυρίως σκοπούς ενώ πριν από
λίγες ημέρες η χώρα μας έστειλε με π. στο διάστημα τον πρώτο
ελληνικό δορυφόρο .
Οι πύραυλοι είναι αρκετά χρήσιμοι στον άνθρωπο γιατί τον βοηθάνε να
ανακαλύψει πλανήτες που του ήταν μέχρι στιγμής άγνωστοι , να προβλέπει τον
καιρό και να επικοινωνεί (με τους δορυφόρους που μεταφέρουν στο διάστημα) .Οι
π. ,όμως που χρησιμοποιούνται για πολεμικούς σκοπούς καταστρέφουν το περιβάλλον με τα
καταστρεπτικά αέρια , ή εκρηκτικά που μεταφέρουν . Έτσι , ένας πύραυλος μπορεί
να έχει καλές ή κακές επιπτώσεις στο περιβάλλον .
Χρησιμοποίησα τα παρακάτω υλικά το οποία υπήρχαν ήδη στο σπίτι μου :2 μικρά μπουκάλια
, τέμπερες που είχα για το μάθημα των καλλιτεχνικών , κολλητική ταινία, χαρτί
και τα πτερύγια του πυραύλου από ένα παιχνίδι που μου είχαν φέρει παλιά απ’ την Αγγλία .
Για την εργασία αυτή χρησιμοποίησα : την εγκυκλοπαίδεια Υδρία Cambridge Ήλιος , πάμπολλες διευθύνσεις στο διαδίκτυο
και προσωπικές μου γνώσεις πάνω στο αντικείμενο . Επίσης θα ήθελα να
ευχαριστήσω την εγκυκλοπαίδεια Ο Σύμβουλος των Νέων , εκδόσεις Άτλας
1964 (!) , για της πολύτιμες πληροφορίες που μου παρείχε .