ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΘΕΟΣ ΑΥΛΙΔΟΣ

ΣΧ.ΕΤΟΣ 2010-2011

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ                        ΘΕΜΑ ΠΥΡΑΥΛΟΣ

 

 

 

ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΣΟΜΑΤΣΚΑΣ

                             ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΑΜΑΡΤΖΗΣ

 

 

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΕΤΟΣ 2011

                                   

 

 

 

 

 

 

           

 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Κεφάλαιο 1  Ανάλυση της τεχνολογικής ενότητας  που ανήκει η κατασκευή . 2

Η ορολογία. 2

Διαστημόπλοιο                                                                                              Τηλεόραση. 3

Κεφάλαιο 2 Γενική περιγραφή του αντικειμένου . 3

Κεφάλαιο 3 - Συσχέτιση με επιστημονικές γνώσεις –Αρχές λειτουργίας. 3

Κεφάλαιο.4-Πορεία κατασκευής. 4

Κεφάλαιο 5-Ιστορική εξέλιξη. 4

Κεφάλαιο 6 - Χρησιμότητα και επιπτώσεις στο περιβάλλον. 5

Κεφάλαιο 7  Υπολογισμός του κόστους της κατασκευής +κατάλογος εργαλείων και υλικών  5

Κεφάλαιο 9- Κατάλογος πηγών πληροφόρησης. 5

 

 

 


 

Κεφάλαιο 1  Ανάλυση της τεχνολογικής ενότητας  που ανήκει η κατασκευή .

 

Μεταφορές και επικοινωνίες.

 

Επιλέξαμε  αυτή την ενότητα γιατί οι μεταφορές και οι επικοινωνίες είναι κάτι που χρησιμοποιούμε συνέχεια στην καθημερινή μας ζωή και είναι παντού γύρω μας .

 

Η ορολογία

Επικοινωνία είναι η μεταβίβαση , άμεση ή έμμεση , ενός  μηνύματος σε ένα ή περισσότερα άτομα. .

Μεταφορές είναι όλα τα μέσα με τα οποία μετακινούνται άνθρωποι και εμπορεύματα .

 

Τα μέσα Μ. και τα μέσα Ε.

Στην αρχή ο άνθρωπος χρησιμοποίησε εξημερωμένα ζώα στις μετακινήσεις του . Αργότερα έφτιαξε σχεδίες  , κάρα  κλπ. Με το πέρασμα του χρόνου έφτιαξε αυτοκίνητα , λεωφορεία , ταχύπλοα και άλλα χρήσιμα πράγματα .Για να επικοινωνήσει ο άνθρωπος στην αρχή χρησιμοποιούσε κραυγές , αργότερα την ομιλία , τα  σήματα καπνού κα .

 

Παρακάτω έχουμε γράψει κάποια από τα μέσα αυτά .

 

Μέσα Μεταφοράς                                                                          Μέσα Επικοινωνίας                                                 

Καμήλα                                                                                                       Κραυγές

Άλογο                                                                                                          Ομιλία

Κάρο                                                                                                        Σήματα  καπνού

Σχεδία                                                                                                         

Καράβι                                                                                                         Γραφή

Αυτοκίνητο                                                                                                  Τηλέγραφος

Αερόστατο                                                                                                   Τηλέφωνο

Αεροπλάνο                                                                                                   Ασύρματος

Βάρκα                                                                                                           Ραδιόφωνο

Λεωφορείο                                                                                                    Κινητό

Διαστημόπλοιο                                                                                              Τηλεόραση

 

 

Μπορούμε επίσης να επικοινωνήσουμε με το κλάμα , το γέλιο , τα μάτια και τις κινήσεις .

 

Οι μεταφορές διακρίνονται σε :  εναέριες , χερσαίες και θαλάσσιες .

  

 

Κεφάλαιο 2 Γενική περιγραφή του αντικειμένου .

 

Κάθε πύραυλος αποτελείται από ένα μεταλλικό κύλινδρο , ο οποίος χωρίζεται στο θάλαμο του καυσίμου , το θάλαμο οξειδωτικού , το χώρο άντλησης-μείξης και καύσης και τα πτερύγια . Στο μπροστινό τμήμα  , προς την κατεύθυνση της πτήσης , συναρμολογείται το υλικό-ωφέλιμο φορτίο (διαστημόπλοιο , πυρηνική κεφαλή κ.λ.π.) (εικόνα  1) . Στο πίσω μέρος είναι ανοιχτό και καταλήγει στο ακροφύσιο , το οποίο αποτελεί το μέρος που υπάρχουν τα καύσιμα ( εικόνα 2 ) .     

 

Κεφάλαιο 3 - Συσχέτιση με επιστημονικές γνώσεις –Αρχές λειτουργίας

 

Για να πετάξει ένας πύραυλος τα αέρια που υπάρχουν στο πίσω μέρος φεύγουνε προς τα πίσω με μεγάλη ταχύτητα  , με αποτέλεσμα να ωθούν τον πύραυλο προς την αντίθετη κατεύθυνση .Έτσι ο πύραυλος εκτοξεύεται με ταχύτητα που ξεπερνά τα 40.000 χλμ. την ώρα .Ένα  μέρος γίνεται  δορυφόρος  της Γης. Όταν ο πύραυλος που το μεταφέρει σε μεγάλο ύψος πάνω από την επιφάνιά της , του δίνει ορισμένη διεύθυνση και ταχύτητα περίπου 30.000 χλμ. την ώρα , χρησιμοποιούνται προωθητικοί πύραυλοι , επειδή δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν έλικες και πτερύγια για να δώσουν  σταθερή διεύθυνση , λόγω του ότι τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας της Γης είναι πολύ αραιά .     

 

Κεφάλαιο.4-Πορεία κατασκευής

 

 

Για την κατασκευή έπρεπε στην αρχή να βρω τα υλικά που θα χρειαζόμουν . Αργότερα με βάση το σχέδιο που είχα κάνει άρχισα την κατασκευή .Πήρα 2 μπουκάλια απ’ τα οποία είχα αφαιρέσει τα καπάκια , έκοψα το ένα στη μέση και κράτησα το πάνω μέρος. Έπειτα  κόλλησα τα 2 μπουκάλια έτσι ώστε και απ’ τις 2 πλευρές να υπάρχει τρύπα. Έβαψα το χαρτί και το κόλλησα γύρω απ’ τα  μπουκάλια  έτσι ώστε να έχει κωνικό σχήμα .Στο τέλος εφάρμοσα τα πτερύγια και έτσι τελείωσα την κατασκευή .   

 

 

Κεφάλαιο 5-Ιστορική εξέλιξη

 

Οι πρώτοι πύραυλοι είχαν πολεμικό σκοπό και φτιάχτηκαν απ’ τους Κινέζους  το 1232 μ.Χ. και πολύ αργότερα χρησιμοποιήθηκαν  κατά των Άγγλων αποικιστών απ’ τους  Ινδούς .Οι Άγγλοι αντιγράφοντας τους Ινδούς ,  χρησιμοποίησαν πύραυλους κατά της Βουλώνης (1805) και εναντίον των Αμερικάνων (1812) .Οι Γερμανοί το 1940 μέχρι το 1945 χρησιμοποιούσαν πύραυλους τύπου V-2 (εικ. 1)  για τους οποίους βρήκα αναφορές σε αρκετά sites στο Internet .Αργότερα οι Η.Π.Α. και η Σοβιετική Ένωση άρχισαν ένα «πόλεμο» για την κατάκτηση του διαστήματος και έτσι οι πύραυλοι απέκτησαν και άλλο σκοπό , περισσότερο χρήσιμο για την ανθρωπότητα . Τώρα οι π. χρησιμοποιούνται από τις διάφορες χώρες για πολλούς σκοπούς .Οι Η.Π.Α. χρησιμοποιούν π. για πολεμικούς κυρίως σκοπούς ενώ πριν από λίγες ημέρες  η  χώρα μας έστειλε με π. στο διάστημα τον πρώτο ελληνικό δορυφόρο .

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

 

 

 

 

Κεφάλαιο 6 - Χρησιμότητα και επιπτώσεις στο περιβάλλον

 

Οι πύραυλοι είναι αρκετά χρήσιμοι στον άνθρωπο γιατί τον βοηθάνε να ανακαλύψει πλανήτες που του ήταν μέχρι στιγμής άγνωστοι , να προβλέπει τον καιρό και να επικοινωνεί (με τους δορυφόρους που μεταφέρουν στο διάστημα) .Οι π. ,όμως που χρησιμοποιούνται για πολεμικούς σκοπούς  καταστρέφουν το περιβάλλον με τα καταστρεπτικά αέρια , ή εκρηκτικά που μεταφέρουν . Έτσι , ένας πύραυλος μπορεί να έχει καλές ή κακές επιπτώσεις στο περιβάλλον .

 

 

Κεφάλαιο 7  Υπολογισμός του κόστους της κατασκευής +κατάλογος εργαλείων και υλικών 

 

Χρησιμοποίησα τα παρακάτω υλικά το οποία  υπήρχαν ήδη στο σπίτι μου :2 μικρά μπουκάλια , τέμπερες που είχα για το μάθημα των καλλιτεχνικών , κολλητική ταινία, χαρτί και τα πτερύγια του πυραύλου από ένα παιχνίδι που μου είχαν φέρει  παλιά απ’ την Αγγλία .

 

 

 Κεφάλαιο 9- Κατάλογος πηγών πληροφόρησης.

 

Για την εργασία αυτή χρησιμοποίησα : την εγκυκλοπαίδεια Υδρία Cambridge Ήλιος , πάμπολλες διευθύνσεις στο διαδίκτυο και προσωπικές μου γνώσεις πάνω στο αντικείμενο . Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω την εγκυκλοπαίδεια Ο Σύμβουλος των Νέων , εκδόσεις Άτλας 1964 (!) , για της πολύτιμες πληροφορίες που μου παρείχε .