Το Facebook στη ζωή μας.

 

 

Ονοματεπώνυμο: Ειρηλένα Καρτελιά
                             Χριστίνα Λεοντάρη
                            Θεοδοσία Μήτρου

                           Δημήτρης Γεραμάνης

 

Υπεύθυνος Καθηγητής :Κ. Κορέλης

 

Μάθημα: Τεχνολογία Επικοινωνιών

 

Έτος: 2009 - 2010
Περιεχόμενα

 

 

Πρόλογος

Κεφάλαιο 1ο: Τι είναι Facebook;

Κεφάλαιο 2ο: Οι άνθρωποι πίσω από το facebook.

Κεφάλαιο 3ο: Πως λειτουργεί το Facebook;

Κεφάλαιο 4ο: Ποια η σκοπιμότητα του Facebook;

Κεφάλαιο 5ο: Η γλώσσα του Facebook.

Κεφάλαιο 6ο: Η αρνητική πλευρά του Facebook

Κεφάλαιο 7ο: Η αθωότητα είναι καταστροφική για τη ζωή μας απέναντι σ’ ένα forum.

Κεφάλαιο 8ο: Ασφάλεια

Κεφάλαιο 9ο: Συμπεράσματα

Κεφάλαιο 10ο: Μια αλήθεια για το facebook

ΠΗΓΕΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Πρόλογος

 

Το Facebook ιδρύθηκε στις αρχές του 2004 ως ένα online δίκτυο για φοιτητές κολλεγίων που ήθελαν να μένουν διασυνδεμένοι ανταλλάζοντας πληροφορίες και βρίσκοντας νέους φίλους. Περίπου πέντε χρόνια μετά, το μικρό δίκτυο έχει καλύψει πια όλη τη Γη. Περίπου οι μισοί χρήστες του σήμερα ανήκουν σε περιφερειακά δίκτυα του Facebook, μερικά από τα οποία καλύπτουν μια μόνο πολυπληθή χώρα, όπως η Κίνα η Ινδία, έχοντας εκατομμύρια μέλη το καθένα. Το Facebook, όπως ανακοίνωσε ο Ζούκερμπεργκ, αποφάσισε να καταργήσει τελείως αυτά τα περιφερειακά δίκτυα.

Εξάλλου, το Yahoo ανακοίνωσε ότι «βαθαίνει» τη διασύνδεσή των χρηστών του με το Facebook, μια απόφαση που θα κάνει ακόμα πιο στενή την «όσμωση» των δύο online υπηρεσιών. Αρχικά oι σελίδες (home pages) του Yahoo άρχισαν να παρουσιάζουν ενημερώσεις (updates) από τους φίλους των χρηστών του Yahoo, ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2010 το περιεχόμενο του Facebook θα ενσωματωθεί με πιο ολοκληρωμένο τρόπο στο Yahoo, ώστε οι δύο από τις μεγαλύτερες online κοινότητες του διαδικτύου να βρεθούν ακόμα πιο κοντά. Το Yahoo υποστηρίζει ότι πάνω από 500 εκατ. άνθρωποι το επισκέπτονται κάθε μήνα.

Τώρα όμως ήρθε η στιγμή να παρακολουθήσετε  τι θα δείτε στην εργασία μας. Καλώς ήρθατε στο  projectFacebook”. Ένα αφιέρωμα σχετικά με τη συνομιλία σε forum. Δεν είναι τυχαίο ότι επιλέξαμε το Facebook. Το κάναμε αυτό λόγω που το χρησιμοποιούμε συνέχεια και έχει γίνει το δεύτερο «Σπίτι» μας. Και ήρθε η στιγμή να μάθουμε ποιοι είναι οι δημιουργοί και πως λειτουργεί. Μέσα από την εργασία μας projectFacebook” θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα ταξίδι μπροστά και πίσω από τις

αλήθειες, σε όλα αυτά που συνθέτουν αυτό το τόσο νεαρό αλλά και τόσο μαγικό «κόσμο».


Κεφάλαιο 1ο: Τι είναι Facebook;

 

 

Ορισμός: Το facebook, λοιπόν, περιγράφεται εύσχημα ως μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους, να δημιουργήσουν καινούργιες σχέσεις, να συγκροτήσουν ομάδες κοινού ενδιαφέροντος.

Σχετικά με τον χρήστη: Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 20 λεπτά τη μέρα στο facebook. Τις τρεις πρώτες εβδομάδες, όμως, διαθέτει ώρες ολόκληρες αναζητώντας φίλους και ανταλλάσσοντας μηνύματα.

Όμως αυτή είναι η καλή επεξήγηση της υπηρεσίας.

Η κακή όμως λέει πως το facebook είναι ένα παγκόσμιο φακέλωμα προς χάρη των μεγάλων πολυεθνικών και των διαφημιστών, που αποθεώνουν τα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία.

Αλλά, μισό λεπτό. Εδώ χρειάζονται κάποιες εξηγήσεις, αν και όσοι δεν γνωρίζετε τι ακριβώς είναι το facebook θα ήταν καλύτερο να προσπεράσετε το κείμενο. Όμως, σας θέλουμε εδώ.

Φιλικό στο χρήστη: Μπορείτε να δημιουργήσετε μία προσωπική σελίδα, η οποία ουσιαστικά υποδηλώνει το δικτυακό σας στίγμα. Αν θέλετε, όμως, να σας βρουν οι παλαιοί συμμαθητές και οι φίλοι, είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε το όνομα που αναγράφεται στην ταυτότητά σας.
Για πρώτη φορά στην Ιστορία τόσα εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν με προθυμία το αληθινό τους όνομα σε ένα μέσο που είναι προσβάσιμο από όλους. Η εγγραφή, όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς μία έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση. Έχουμε, λοιπόν, περίπου 60 εκατομμύρια ονόματα που αντιστοιχούν σε ίδιο αριθμό ηλεκτρονικών διευθύνσεων. Το σύστημα σε προτρέπει να αναρτήσεις τη φωτογραφία σου και φωτογραφίες φίλων. Χαριτωμένο; Όχι και τόσο.

Ορισμός 2ος: Ο εναλλακτικός είναι ότι facebook είναι η μεγαλύτερη φωτογραφική βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε ποτέ. Στους υπολογιστές του είναι αποθηκευμένες 2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ούτε το σύστημα συνοριακών ελέγχων των ΗΠΑ δεν έχει τόσες.

Όμως η αλήθεια είναι: Μέχρι να διαβάσουμε αυτήν την πρόταση στη βάση του θα έχουν προστεθεί εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες. Κάθε μέρα 14 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν το φωτογραφικό άλμπουμ της υπηρεσίας.

Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών έχει τοποθετήσει προσωπική φωτογραφία. Μπορεί να είναι και η δική σας κάπου εκεί, εν αγνοία σας και μάλιστα ταυτοποιημένη στο πρόσωπό σας.

Πώς; Κάποιος φίλος σας «ανέβασε» φωτογραφία σας στο προσωπικό του άλμπουμ, χρησιμοποίησε τη δυνατότητα λεζάντας και έτσι όταν ο δείκτης του mouse περάσει πάνω από το πρόσωπό σας, αποκαλύπτεται και το όνομά σας.



Οι χρήστες έχουν κάποιους περιορισμούς στην περιήγηση των προφίλ. Ούτως ή άλλως, δεν μπορείς να βουτήξεις σε εκατομμύρια εγγραφές, θα πνιγείς. Αλλά το facebook μπορεί να τους δει όλους. Και να τους περάσει από λεπτό κόσκινο. Ως υπηρεσία είναι εξαιρετικά εύχρηστη ως και χαριτωμένη.

Αν, όμως, έχουμε να κάνουμε με εξουσιοδοτημένες κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, τότε το facebook θα χαρεί να εξυπηρετήσει: “Χρησιμοποιώντας το facebook συμφωνείτε στη μεταφορά προσωπικών σας δεδομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Μπορεί να υποχρεωθούμε να διαθέσουμε τα προσωπικά σας στοιχεία έπειτα από νομικές αιτήσεις ή δικαστικές αποφάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη διανομή πληροφοριών σε τρίτες εταιρίες, δικηγόρους ή πράκτορες κυβερνητικών υπηρεσιών”.

Διατίθεται ένα πλήθος εφαρμογών με τεστ προσωπικότητας, τα οποία σου αποκαλύπτουν πόσο καλός εραστής είσαι ή σε ποιο είδος καταστροφής αντιστοιχείς. Για να δεις, όμως, τα αποτελέσματα, θα πρέπει να καλέσεις και άλλους είκοσι φίλους να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι, δηλαδή να χρησιμοποιήσουν την ίδια εφαρμογή. Έτσι, όσο εσύ απαντάς σε ερωτηματολόγια για να μάθεις με ποιον τρόπο φιλάς, προσφέρεις στην καλή υπηρεσία την ευκαιρία να μάθει όχι μόνο τα δημογραφικά σου στοιχεία, αλλά και από ποιο πλευρό κοιμάσαι το βράδυ. Και φαίνεται ότι κοιμάσαι βαθιά.

Τι θέλει το Facebook για τους χρήστες του; Το facebook θα ήθελε να γίνουμε όλοι φίλοι μεταξύ μας.
Είναι δυνατόν, όλοι οι άνθρωποι που περπατούν και αναπνέουν στον πλανήτη!
Να αναρτήσουμε φωτογραφία, στοιχεία ταυτότητας και να συμμετέχουμε με χαρά στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που μας ζητούν να δηλώσουμε ποια είναι η αγαπημένη μας στάση στο σεξ. Εκ των πραγμάτων, για αρκετούς ανθρώπους που περνούν τη μέρα τους στο facebook η αγαπημένη τους στάση είναι το 11, κοινώς δύο κορμιά παραλλήλως ξαπλωμένα χωρίς καμία απολύτως επαφή.
            Κάποια άτομα έψαξαν και έμαθαν κάποια πράγματα για το τι είναι στην πραγματικότητα το
Facebook και γενικά τα forum. Το πρώτο πράγμα που έκαναν ήταν να κάνουν κάποιες ρυθμίσεις για να μην φαίνονται προσωπικές πληροφορίες και κάποιοι άλλοι διαγράψανε εντελώς τους λογαριασμούς τους.

Έχουμε και κάποια παραδείγματα. Επιλέξαμε και βάλαμε ένα γιατί το ζήτημα ήταν το ίδιο. 

   Εγώ το προφίλ μου το έκλεισα. Εσείς?”

Στο facebook έχω μόλις 30 φίλους. Που είναι άτομα που ξέρω.
Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, αρκεί να πιστεύεις πως διαθέτεις περισσότερους στην πραγματική ζωή.
            Η υπηρεσία του μου προώθησε μία διαφήμιση με την οποία με προτρέπει να αγοράσω ένα βιβλίο προκειμένου, εύκολα και γρήγορα, να διπλασιάσω τον αριθμό των ηλεκτρονικών μου φίλων. Δεν θέλω, αν και για τα ήθη του δικτύου θα έπρεπε. Είναι, τουλάχιστον, υποτιμητικό να διαθέτεις μόλις 30 φίλους σε ένα περιβάλλον 60 εκατομμυρίων ανθρώπων.


Κεφάλαιο 2ο: Οι άνθρωποι πίσω από το facebook.

 

 

Το facebook δεν πωλείται, τουλάχιστον προς το παρόν. Η κεφαλαιοποίησή του αποτιμάται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Έχει προσελκύσει τις μεγαλύτερες εταιρίες της δικτυακής οικονομίας, αλλά περιόρισε τη συμμετοχή τους σε μικρό ποσοστό των μετοχών. Ακούστηκαν αρκετές ενδιαφέρουσες φήμες περί εξαγοράς, αλλά καμία δεν ανταποκρίνεται, όπως φαίνεται, στην αλήθεια. Εξίσου ενδιαφέρουσα, όμως, είναι η πραγματικότητα για τη μετοχική σύνθεση της εταιρίας.

Ο σταρ, αυτός που αναλαμβάνει να δανείζει πρόσωπο και φωνή στο

facebook, είναι ο Μαρκ Ζούγκεμπεργκ, ο πρώην φοιτητής που δημιούργησε την υπηρεσία. Ο ίδιος έχει κατηγορηθεί πως «έκλεψε» την ιδέα από μια άλλη υπηρεσία. Στο διοικητικό συμβούλιο υπάρχουν άλλοι δύο άνδρες. Ο Τζιμ Μπρέιερ, που εκπροσωπεί ένα venture capital, και ο Πίτερ Θίελ.

Ο Θίελ ξέρει από επενδύσεις. Είχε συμμετάσχει στη δημιουργία της πετυχημένης υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών, του paypal.

Έτσι, δέχθηκε να τοποθετήσει και 500.000 δολάρια στο facebook.

Σήμερα το μερίδιό του αξίζει πάνω από 1 δισ. δολάρια. «Μπορείς να έχεις μια τράπεζα που δεν κινδυνεύει από επανάσταση, αρκεί να την εγκαταστήσεις στο Βανουάτου», λέει ο Θίελ, που λατρεύει τους φορολογικούς παραδείσους και μισεί τους φόρους.

 Δεν είναι ο μόνος που το πιστεύει. Πιστεύει και άλλα. Πως ο ιδανικός κόσμος είναι έξω από τα όρια του πραγματικού, είναι εικονικός και ελέγχεται από μηχανές με νοημοσύνη υψηλότερη της ανθρώπινης.

Ας δούμε και το τρίτο μέλος του διοικητικού συμβουλίου, τον Τζιμ Μπρέιερ. Ο Τζιμ, μέσω των συμμετοχών του σε άλλες εταιρίες, είναι στενά, πολύ στενά, συνδεδεμένος με την Q-Tel. Τι είναι πάλι αυτό; Είναι ένα venture capital, ένα επενδυτικό κεφάλαιο, που ελέγχεται, επισήμως, από τη CIA.

Σκοπός του είναι να συνδέει την καλή υπηρεσία με την τεχνολογία αιχμής, επενδύοντας σε εταιρίες με αντικείμενο χρήσιμο για τα ζωτικά συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Αν μη τι άλλο, φακέλωμα τέτοιου μεγέθους έχει και ενδιαφέρον, αλλά και ζωτική χρησιμότητα για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.
Κεφάλαιο 3ο: Πως λειτουργεί το Facebook;

 

 

Ο οποιοσδήποτε, λοιπόν, μπορεί να επισκεφτεί την ιστοσελίδα www.facebook.com , να εγγραφεί, δίνοντας κάποια προσωπικά του στοιχεία (τίποτα περισσότερο από αυτά που απαιτεί η απόκτηση ενός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), να αποκτήσει το δικό του προφίλ με τις φωτογραφίες του, τα hobbies του και οτιδήποτε πιστεύει ο ίδιος ότι πρέπει να μοιραστεί με τη νέα παγκόσμια οικογένειά του.

«Παγκόσμια οικογένεια», γιατί ο καθένας πλέον θα είναι σε θέση να μπει στο προφίλ των άλλων και να μάθει ότι θέλει γι’αυτούς.

Η σημαντικότερη, έτσι, λειτουργία του facebook είναι η δυνατότητα να γνωρίζει κανείς νέα άτομα, ανθρώπους της γειτονιάς του, ομοεθνείς κι αλλοεθνείς του, να μιλάει μαζί τους, να μοιράζεται τις ανησυχίες, τα ενδιαφέροντα και οτιδήποτε θέλει, μιας και υπό άλλες συνθήκες πιθανότατα δε θα τύχαινε να τους συναντήσει ποτέ. Ποτέ? Είναι σίγουρο αυτό?

Κι είναι πραγματικά θαυμαστό. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα κάποιος να εντοπίζει φίλους και συγγενείς που είχε χάσει για χρόνια και να έρθει σε επαφή μαζί τους. Αυτό έχει συμβεί στα αλήθεια. Είναι συγκινητικό, ε;

Πέρα, όμως, απ’αυτό υπάρχουν πραγματικά χιλιάδες πράγματα που μπορείς να κάνεις μέσα από αυτή τη βάση δεδομένων: υπηρεσίες που σου δίνουν τη δυνατότητα να απαντήσεις σε διάφορα quiz, τεστ προσωπικότητας και όχι μόνο, παιχνίδια, να μπεις σε fan clubs και προσωπικές σελίδες διάσημων όλων των χώρων ανά τον κόσμο με τους οποίους μπορείς να συνομιλήσεις ενίοτε, αλλά και απλά να τους εκφράσεις αυτό που σκέφτεσαι γι’αυτούς και τη δουλειά τους.

Ακόμα και πολιτικοί έχουν μπει στο παιχνίδι φτιάχνοντας ένα είδος ηλεκτρονικού κι εύκολα προσβάσιμου πολιτικού γραφείου. Επίσης, όπως ακριβώς και στο msn, δίνεται η δυνατότητα συνομιλίας σε ζωντανό χρόνο με όλους τους facebook φίλους, με την προϋπόθεση βέβαια να είναι κι οι δυο πλευρές ταυτόχρονα συνδεδεμένες.

Πολλές είναι, τέλος, οι υπηρεσίες με τις οποίες μπορείς να προσφέρεις δώρα “ηλεκτρονικά”, να αφιερώσεις τραγούδια, να κεράσεις ποτά γλυκά κ.α. στους φίλους σου για  τα γενέθλιά τους “υπάρχει ειδική ειδοποίηση”, τη γιορτή τους ή έτσι απλά.

 

Πόσο δημοφιλές είναι αυτό το Facebook;

 

Ο αστρονομικός σχεδόν αριθμός των 132,1 εκατομμυρίων ενεργών χρηστών τα λέει όλα. Κι αυτό, σύμφωνα με τη μέτρηση που έγινε μόλις τον Ιούνιο του 2008 από τη διαδικτυακή εταιρεία marketing «comScore».  Πέραν τούτου, όμως, το Facebook έχει τιμηθεί με βραβεία, όπως η τοποθέτησή του στις «Top 100 Κλασσικές Ιστοσελίδες» από το περιοδικό PC Magazine το 2007, καθώς και το «People’s Voice Award» στα πλαίσια των Webby Awards (βραβείων που αφορούν τη δραστηριότητα στο Internet) το 2008.

Μάλιστα, σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2005 από τη Student Monitor, μια εταιρία με έδρα το New Jersey που ειδικεύεται στην έρευνα της πανεπιστημιακής αγοράς, το Facebook μαζί με τη μπύρα (!) κατατάχτηκε στη 2η θέση των πιο δημοφιλών δραστηριοτήτων των φοιτητών με μικρή διαφορά από το πρώτο, το iPod.

Τέλος, ο δημιουργός της ιδιαίτερα επιτυχημένης αμερικανικής σειράς «West Wing», Aaron Sorkin, έχουν ήδη εκφράσει με τη Sony Pictures την επιθυμία να πραγματοποιήσουν μια ταινία με θέμα «τους ιδρυτές του επικοινωνιακού διαδικτυακού τόπου του Facebook».

Λύκε, λύκε είσαι εδώ; Υπάρχει, όμως, κάποιο μελανό σημείο σ’αυτό το θαύμα της τεχνολογίας και της ανθρώπινης δημιουργικότητας; Υπάρχει κάπου ο «κακός λύκος» που κάνει το παραμύθι όχι τόσο παιδικό όσο περιμένουμε και φανταζόμαστε;

 

(!) Έρευνα.

… που πραγματοποιήθηκε σε αμερικανικά πανεπιστήμια έδειξε πως το facebook είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο, μαζί με το σεξ και την μπίρα. Πρώτο είναι το ipod. Κάθε μέρα 200.000 άνθρωποι δημιουργούν σελίδα στην υπηρεσία. Κάθε χρήστης «ανεβάζει» κατά μέσο όρο 44 φωτογραφίες συνδεδεμένες με το προφίλ του. Το facebook είναι ο έκτος δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος στο Internet. Χώρες με τους περισσότερους χρήστες:
 

Ø     Βρετανία

Ø     Αυστραλία

Ø     Καναδάς

Ø     ΗΠΑ

Ø     Τουρκία

Οι χρήστες του Facebook, της πιο δημοφιλούς υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης, ξεπέρασαν τα 350 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο.


Κεφάλαιο 4ο: Ποια η σκοπιμότητα του Facebook;

 

 

Σε τροχιά σύγκρουσης με τις οργανώσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων μπαίνει (και πάλι) το Facebook. Όπως ανακοίνωσε ο ιδρυτής του, ο 25χρονος Μαρκ Ζάκερμπεργκ, το Facebook σκοπεύει να κεφαλαιοποιήσει τον πλούτο των πληροφοριών που διαθέτει για τους χρήστες του, προσφέροντας τες σε επιχειρήσεις προκειμένου να κάνουν έρευνες αγοράς.
           
Πριν αρκετό καιρό, ο Ζάκερμπεργκ έκανε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός μια μικρή επίδειξη του πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένας ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης ώστε να μετράτε ο «σφυγμός» συγκεκριμένων ομάδων χρηστών: Ζήτησε από χρήστες στα παλαιστινιακά εδάφη, και στη συνέχεια στο Ισραήλ, την άποψή τους για την προσπάθεια αναζωογόνησης της ειρηνευτικής διαδικασίας και μέσα σε μερικά λεπτά αναμετέδωσε τα αποτελέσματα στο Νταβός. Ρώτησε επίσης περισσότερους από 100.000 Αμερικανούς χρήστες του Facebook αν πιστεύουν πως το σχέδιο τόνωσης της οικονομίας που προωθεί ο Μπαράκ Ομπάμα είναι επαρκές: δύο στους πέντε είπαν όχι...
            Το
2009, δήλωσε ο Ζάκερμπεργκ, θα είναι μια «έντονη» χρονιά για το Facebook. Οι παριστάμενοι σχολίασαν με νόημα ότι ήταν ίσως η πρώτη φορά που ο 25χρονος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του δημοφιλούς ιστότοπου εμφανίστηκε φορώντας γραβάτα. Η εταιρείαεπεσήμανε ο 25χρονος που εγκατέλειψε το Χάρβαρντ προτού ολοκληρώσει τις σπουδές του και σήμερα είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο- ήδη πειραματίζεται με την ανάλυση των συναισθημάτων του χρήστη, αξιολογώντας τη διάθεσή του μέσα από τις online ενέργειές του. Παρόμοιες πληροφορίες έχουν εν δυνάμει τεράστιο ενδιαφέρον για τις μεγάλες επιχειρήσεις.
           
Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Facebook ήδη επιτρέπει στους διαφημιστές να επιλέγουν το προφίλ του χρήστη που θα βλέπει την ηλεκτρονική τους διαφήμιση όταν συνδέεται με την ιστοσελίδα: Μπορούν να επιλέξουν με βάση την ηλικία, το φύλο, τον τόπο δια μονής ακόμα και τα είδη των βίντεο που έχει ανεβάσει στην προσωπική του σελίδα. Πέρυσι, το Facebook έκανε ακόμα ένα βήμα: έθεσε σε εφαρμογή το εργαλείο Εngagement Αds, το οποίο επιτρέπει στους διαφημιστές να δημοσιεύουν δημοσκοπήσεις σε προσωπικές σελίδες χρηστών. Ο χρήστης καλείται για παράδειγμα να παρακολουθήσει και να βαθμολογήσει το τρέιλερ μιας ταινίας. Κατόπιν, μπορεί να δει πώς ψήφισαν οι φίλοι του και άλλοι χρήστες- ενώ οι διαφημιστές συλλέγουν δεδομένα.
           
Το Facebook έχει επίσης ένα εργαλείο ονόματι Lexicon, το οποίο μοιάζει λίγο με το Google Τrends, από την άποψη ότι επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν ποια θέματα συζητιούνται περισσότερο στο Facebook. Το Google Τrends χρησιμοποιεί για τον σκοπό αυτόν τις λέξεις που πληκτρολογούνται προς αναζήτηση. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Πως το Facebook διαθέτει ήδη τόσο τις πολύτιμες πληροφορίες που χρειάζονται οι επιχειρήσεις όσον αφορά τους χρήστες του όσο και τα εργαλεία που χρειάζονται προκειμένου να χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες αυτές σε έρευνες αγοράς.
Κεφάλαιο 5ο: Η γλώσσα του Facebook.

 

 

Ο "Γλωσσοπλάστης";

Εμπνεύσεως Facebook είναι η λέξη της χρονιάς, σύμφωνα με το Λεξικό New Oxford American Dictionary.
            Πρόκειται για τη λέξη 
unfriend («ξεκάνω» κάποιον από φίλο, σε ελεύθερη απόδοση) και χρησιμοποιείται κυρίως σε ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook. Σημαίνει ότι κάποιος αφαιρεί κάποιον άλλο από τη λίστα με τους ηλεκτρονικούς του "φίλους". Κάθε χρόνο το λεξικό καταρτίζει μία λίστα με υποψήφιες λέξεις και οι ειδικοί επιλέγουν τη μία και μοναδική "λέξη της χρονιάς".
           
Η Κριστίν Λίντμπεργκ, γλωσσολόγος ερευνήτρια για το λεξικό είπε ότι πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα επιλογή. Πάντως, η συγκεκριμένη επιλογή προκάλεσε μία ηλεκτρονική διαμάχη σε blogs και στο Twitter, καθώς πολλοί τόνιζαν ότι η λέξη "defriend" ήταν πιο συνηθισμένη, αλλά ο εκπρόσωπος του Λεξικού Κρίστιαν Πέρντι, είπε ότι μετά από έρευνες βρήκαν ότι το "unfriend" χρησιμοποιείται περισσότερο. Η φετινή λίστα περιείχε πολλούς τεχνολογικούς όρους.
            Μερικές άλλες λέξεις ήταν  το
"sexting", δηλαδή η αποστολή  SMS σεξουαλικού περιεχομένου και το "intexticated", δηλαδή να "ενοχλούν" κάποιον μέσω texting, ενώ οδηγεί. Στη λίστα όμως υπήρχαν και λέξεις εμπνευσμένες από την επιχειρηματικότητα, όπως η λέξη "freemium," που σημαίνει ότι μία εταιρία που προσφέρει ορισμένες υπηρεσίες δωρεάν.
            Άλλη μία λέξη ήταν το
"deleb", προερχόμενο από τις λέξεις dead celebrity, που σημαίνει διάσημος, που έχει πεθάνει...


Κεφάλαιο 6ο: Η αρνητική πλευρά του Facebook

 

 

Το Facebook είναι αδιαμφισβήτητα ένας star της εποχής μας… Και σαν κάθε star που σέβεται τον εαυτό του, έχει τους θερμούς υποστηρικτές αλλά και τους σφοδρούς πολέμιούς του. Η χρήση του facebook έχει κατά καιρούς απαγορευτεί σε πανεπιστημιακές σχολές, όπως αυτή του New Mexico τον Οκτώβριο του 2005 αλλά και σε κυβερνητικούς εργαζομένους

ανά τον κόσμο, όπως σε αυτούς του Ontario το Μάιο του 2004.

            Οι λόγοι των απαγορεύσεων αυτών υποστηρίζεται πως είναι ότι «η ιστοσελίδα αυτή δεν απευθύνεται απευθείας στον εκάστοτε εργασιακό χώρο και τους σκοπούς του».
            Μια ακόμα παράξενη υπηρεσία του facebook προκάλεσε κοινωνικές
αντιδράσεις στο Toronto του Καναδά τον Ιανουάριο του 2008 και πρόκειται για τη «σελίδα πένθους» που δημιουργήθηκε από φίλους της δολοφονημένης εφήβου Stefanie Rengel και η οποία περιείχε όλα τα στοιχεία του θύματος αλλά και αυτά των πιθανών δραστών, επίσης εφήβων, παρά το γεγονός ότι απαγορεύεται ρητά από τον καναδικό νόμο περί Νεανικής Εγκληματικής Πράξης (Youth Criminal Justice Act) να δίνονται στη δημοσιότητα οποιαδήποτε στοιχεία που αφορούν εγκληματική πράξη εφήβου. Παρά τις προσπάθειες διαγραφής όλων των σχετικών σελίδων και πληροφοριών, η έκταση ήταν τέτοια που δεν ήταν δυνατό να ελεγχθεί όλο το βάθος διασποράς της είδησης και των παραμέτρων της, όπως παραδέχτηκε η ίδια η ομάδα του facebook.

Στη Συρία και το Ιράν από την άλλη, το facebook απαγορεύτηκε δια ροπάλου, μιας και οι κυβερνήσεις τους θεώρησαν ότι αποτελούσε λίκνο αντιστασιακών πολιτικών ιδεών και κινημάτων που απειλούσαν τη σταθερότητα και ευημερία της κυβέρνησης.

Μεγάλη όμως είναι και η συζήτηση που έχει προκύψει σχετικά με το κατά πόσο ο καθένας μπορεί να «μπαίνει» στα προφίλ των άλλων καθώς και πόσο εύκολα μπορεί κανείς να διαγράψει το λογαριασμό του σε περίπτωση επιθυμίας αποχώρησης από την ιστοσελίδα.

            Σε ότι έχει να κάνει με το πρώτο θέμα, θεωρητικά τουλάχιστον, για να δει κάποιος το πλήρες προφίλ ενός άλλου χρήστη, θα πρέπει πρώτα να τον προσθέσει στους facebook-φίλους του κι εκείνος να αποδεχτεί αυτή την πρόσκληση. Όμως, όλοι ξέρουμε ότι κανένας σχεδόν δεν αρνείται το add ενός αγνώστου κι έτσι τα πράγματα γίνονται αρκετά εύκολα. Φυσικά, πάντα οι πληροφορίες μας βρίσκονται καταχωρημένες στα αρχεία του ίδιου του facebook στα οποία οι ιθύνοντες έχουν πλήρη πρόσβαση. Μάλιστα, σύμφωνα με τους όρους εγγραφής που αποδεχόμαστε υποχρεωτικά για να δημιουργήσουμε λογαριασμό στην ιστοσελίδα αυτή, η ομάδα του facebook « μπορεί να μοιραστεί τα στοιχεία μας με τρίτους, όπως εταιρίες με τις οποίες έχει κάποια σχέση». Πάντως, καθόλου δύσκολα κατάφεραν δύο φοιτητές του ΜΙΤ να συγκεντρώσουν πάνω από 70, 000 προφίλ χρηστών πλήρως προσβάσιμα από 4 πανεπιστήμια των ΗΠΑ ( ΜΙΤ, Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα και Harvard) στα πλαίσια της έρευνάς τους για την προστασία που παρέχεται από το facebook και η οποία δημοσιεύτηκε στις 14 Δεκεμβρίου του 2005.

            Αυτό είναι που οδήγησε ίσως πολλούς να ζητήσουν τη διαγραφή του προφίλ τους. Όμως, εκεί τα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα, μιας και μπορούσε μεν κανείς να απενεργοποιήσει το λογαριασμό του, ώστε να μην είναι ορατός σε άλλους χρήστες, όμως αυτός δε διαγραφόταν οριστικά από

τους servers της εταιρίας. Μετά από πολλές πιέσεις δυσαρεστημένων χρηστών, μόλις στις 29 Φεβρουαρίου του 2008, η Facebook Inc. δεσμεύτηκε να διαγράφει τελείως προφίλ χρηστών που το επιθυμούν μετά από έγγραφη αίτησή τους προς αυτή. Και πάλι, δηλαδή, δύσκολα, αλλά τουλάχιστον κάτι γίνεται πλέον.

            Ένας άλλος προβληματισμός που σε σχέση με το facebook αφορά τις υπηρεσίες «προσομοίωσης ζωής» που διαθέτει. Με αυτές κάποιος μπορεί να αποκτήσει το δικό του ηλεκτρονικό κατοικίδιο το οποίο ταΐζει κάθε μέρα, παίζει μαζί του, το χαϊδεύει, ακριβώς σαν να ήταν αληθινό. Επίσης, κάποιος μπορεί να αποκτήσει παιδί, ηλεκτρονικό πάντα, το οποίο το μεγαλώνει κανονικά, ενώ αυτό πηγαίνει στις διάφορες βαθμίδες του σχολείου, εκφράζει συναισθήματα ανάλογα με το ενδιαφέρον του «γονιού» και άλλα πολλά και διάφορα. Eιλικρινά, που αποσκοπεί αυτή η διαδικασία; Kατά πόσο όλο αυτό γίνεται για ξερή διασκέδαση ή απλά για να αναγκάζει τους χρήστες να τσεκάρουν καθημερινά το λογαριασμό τους ή

υπάρχει κάτι άλλο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κεφάλαιο 7ο: Η αθωότητα είναι καταστροφική για τη ζωή μας απέναντι σ’ ένα forum.

 

 

Οι άνθρωποι λένε τα πάντα στο facebook και τα υπογράφουν με το πραγματικό τους όνομα, την ηλεκτρονική διεύθυνση και τη φωτογραφία τους.
Και το facebook διαθέτει τεράστια μνήμη και όλη την καλή διάθεση για να συνεργαστεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες, αν του ζητηθεί. Δεν χρειάζεται να σας το πει κάποιος τρίτος, το λέει και η άδεια χρήσης της υπηρεσίας, εκείνο το μακρύ κείμενο κάτω από το οποίο πάντα δηλώνουμε πως συμφωνούμε με όσα γράφει.           

           
Μεταφράζουμε: «Όταν χρησιμοποιείτε το facebook ίσως δημιουργήσετε το προσωπικό σας προφίλ, σχέσεις, ανταλλάξετε μηνύματα και κάνετε χρήση των εφαρμογών του διοχετεύοντας προσωπικές πληροφορίες σε διάφορα κανάλια. Εμείς συλλέγουμε αυτές τις πληροφορίες για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένες εφαρμογές».

Το έχει διαβάσει κανείς αυτό??
           

Τι μας λέει; Πως επεξεργάζονται προσωπικά στοιχεία.
Το κάνουν όλοι, αλλά (!)

Ø     Στο facebook οι χρήστες κάνουν μια καθημερινή online ψυχανάλυση καταθέτοντας τις προτιμήσεις τους ακόμα και για τα πλέον προσωπικά θέματα.

Ø     Το facebook δεν χρειάζεται να δημιουργεί περιεχόμενο για να προσελκύσει χρήστες.

Ø     Οι χρήστες δημιουργούν περιεχόμενο και αυξάνουν τον αριθμό των συνδέσεων.

Ø     Το facebook μόνο ρωτάει με έξυπνο τρόπο.

Ø     Ρωτάει αλλά δεν ξεχνάει: «Όταν τροποποιείτε τις προσωπικές πληροφορίες που έχετε διαθέσει, το facebook κρατάει αντίγραφο των προηγούμενων πληροφοριών για ένα εύλογο χρονικό διάστημα». Ευτυχώς, όμως, μας λέει πως πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα προσωπικά μας δεδομένα μπορεί να εκτεθούν σε κακόβουλα μάτια: «Δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι τα προσωπικά σας δεδομένα δεν θα εκτεθούν σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Αντιλαμβάνεστε και αποδέχεστε ότι ακόμα και αν διαγράψετε τις προσωπικές σας πληροφορίες, αυτές μπορεί να έχουν μείνει αποθηκευμένες σε σελίδες τρίτων».

 Θέλετε ένα παράδειγμα;

      Πολύ πρόσφατα γόνοι γνωστών πολιτικών και επιχειρηματικών οικογενειών της χώρας είδαν να ξετυλίγεται στις σελίδες κυριακάτικης εφημερίδας όλο το κουβάρι των κοινωνικών γνωριμιών τους. Οι  περισσότεροι χρήστες δεν αξιοποιούν τη δυνατότητα να απομονώσουν το προφίλ τους, επιτρέποντας την προβολή του μόνο στους φίλους τους Μπορεί να υποχρεωθούμε να διαθέσουμε τα προσωπικά σας στοιχεία έπειτα από νομικές αιτήσεις ή δικαστικές αποφάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη διανομή πληροφοριών σε τρίτες εταιρίες, δικηγόρους ή πράκτορες κυβερνητικών υπηρεσιών».

 

 

Στο facebook θα παραμείνεις έστω και νεκρός.

Μπορεί να ακούγεται γλυκό καθώς οι φίλοι σου σπεύδουν στη σελίδα σου και γράφουν διάφορα όμορφα, αλλά από ένα σημείο και μετά γίνεσαι ένας ηλεκτρονικός βρικόλακας.
            Η υπηρεσία θέλει στοιχεία και ένα φορτίο χαρτιά για να διαγράψει το προφίλ ενός ανθρώπου που πέθανε.
             Ίσως να είναι, τελικά, η σύγχρονη εκδοχή της έννοιας για τη μετά θάνατο ζωή, που μπορεί να είναι και καλύτερη από μια ζωή στο facebook.

 


 

Κεφάλαιο 8ο: Ασφάλεια

 

 

5 τρόποι για να είστε ασφαλείς στο Facebook.

Το Facebook εξαπλώνεται διαρκώς, όλοι λίγο πολύ μπαίνουμε, αλλά θα πρέπει να είμαστε και λίγο προσεκτικοί γιατί πολλά γίνονται.

Ø     Φτιάξτε λίστες φίλων. Μπορεί να σας πάρει λίγο παραπάνω αν έχετε πολλούς φίλους, αλλά σίγουρα είναι χρήσιμο. Μπορείτε να κατηγοριοποιήσετε τα άτομα που έχετε στους "φίλους" σας και να επιλέγετε τι θα μπορεί να δει ο καθένας από το προφίλ σας. Για να το κάνετε πατήστε "Φίλοι", και "Δημιουργία νέας λίστας". Άλλωστε, γιατί να βλέπει κάποιος από τη δουλειά (που δεν μπορείτε να τον αρνηθείτε), ότι βλέπει και ο κολλητός σας;

Ø     Ρυθμίστε τι να βλέπουν οι άλλοι από το προφίλ σας. Μέσα από τις ρυθμίσεις, πηγαίνετε στις ρυθμίσεις ασφαλείας και μετά στο προφίλ. Εκεί μπορείτε να επιλέξετε τι θα βλέπει ο καθένας που σας βρίσκει, φίλος ή άγνωστος. Δε χρειάζεται όσοι δεν είναι φίλοι σας να βλέπουν προσωπικές σας πληροφορίες ή φωτογραφίες σας. Καλύτερα να αλλάξετε τις ρυθμίσεις για να είστε πιο ασφαλείς.

Ø     Ρυθμίστε ποιος θα βλέπει το τηλέφωνο και τη διεύθυνσή σας. Αν για κάποιο λόγω θέλετε να προσθέσετε διεύθυνση-τηλέφωνο στο προφίλ σας επιλέξετε πάλι από τις ρυθμίσεις ασφαλείας να το βλέπουν μόνο οι φίλοι που θέλετε, και φυσικά όχι οι άγνωστοι. Είναι πολύ προσωπικό για να το μοιραστείτε με εκατομμύρια ανθρώπους.

Ø     Επέλεξε ποιος μπορεί να σας βρίσκει με την αναζήτηση. Αν δε θέλετε να βρίσκετε συνέχεια αιτήσεις φιλίας από άτομα που δεν ξέρετε, μπορεί από τις ρυθμίσεις ασφαλείας να επιλέξετε να σας βρίσκουν μόνοι οι φίλοι, ή το δίκτυο των φίλων σας. Έτσι κάποιος που δεν έχει κάποια σχέση με εσάς είναι πιο δύσκολο να σας αναζητήσει.

Ø     Μη μοιράζετε πληροφορίες σε εφαρμογές. Όλοι κάνουμε κουίζ ή παίζουμε κάποιο παιχνίδι στο facebook, γεμίζοντας με εφαρμογές. Πρέπει να προσέξουμε γιατί όπως γράφει όταν εγκαθιστάτε μια εφαρμογή, "μπορεί να μοιραστούν τα στοιχεία σας". Ακόμα κι αν δεν γράψατε κάποια πληροφορία για εσάς στην εφαρμογή, μπορούν με το προφίλ σας και τα ενδιαφέρονται σας να σας γεμίσουν διαφημιστικά (το λιγότερο) ή να βλέπουν οι "συμπαίκτες" σας πληροφορίες για εσάς. Πηγαίνετε λοιπόν πάλι στις ρυθμίσεις, στο Privacy Settings (ιδιωτικές ρυθμίσεις) και επιλέξτε ποιες πληροφορίες θα φαίνονται στις εφαρμογές. Και καλό είναι να μην εγκαθιστάτε όποιες εφαρμογές βλέπετε. Δε χρειάζεται να εκτίθεστε χωρίς λόγω. Αυτές οι 5 προτάσεις είναι μόνο λίγοι από τους τρόπους που μπορείτε να νιώσετε περισσότερο ασφαλείς στο facebook. Γιατί, είναι καλό όταν χρησιμοποιείται για να επικοινωνήσουμε με φίλους, αλλά τα πράγματα δεν τα βλέπουν όλοι τόσο αθώα, και θέλει λίγη προσοχή...

            Κεφάλαιο 9ο: Συμπεράσματα



         Μια νέα επιστημονική έρευνα, υπό τον ψυχολόγο Σαμ Γκόσλινκ του πανεπιστημίου του Τέξας, διαπίστωσε ότι τα προφίλ του Facebook (και των άλλων υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, που συνολικά φτάνουν τα 700 εκατομμύρια παγκοσμίως) αντανακλούν την αληθινή προσωπικότητα των χρηστών και όχι κάποια εξωραϊσμένη εικονική ταυτότητα, αντίθετα με την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι μάλλον συμβαίνει το τελευταίο. Σύμφωνα με την έρευνα η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών μεταφέρει μια γενικά ακριβή εικόνα για τον χαρακτήρα τους, είτε γιατί συνειδητά δεν ωραιοποιεί τα πράγματα, είτε γιατί το προσπάθησε, αλλά απλούστατα δεν έπιασε!
            Για το λόγο αυτό, οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι τα προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα δεν λειτουργούν ως «προπαγάνδα» κάποιου, όσο ως τρόπος γνήσιας κοινωνικής επαφής, όπως το τηλέφωνο. Η αυθεντικότητα των προφίλ εξηγεί και το γεγονός ότι τα κοινωνικά δίκτυα γίνονται ολοένα πιο δημοφιλή, καθώς οι χρήστες αισθάνονται ότι μπορούν να εμπιστευθούν τις πληροφορίες που παίρνουν μέσα από το Facebook ή το MySpace.
         Η ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση και η σύναψη σχέσεων μέσα από εφαρμογές, όπως το Facebook , έχει λάβει τεράστια εξάπλωση στο διαδίκτυο και είναι ιδιαίτερα δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας για τους νεαρούς χρήστες, κάτω από 20 ετών.


Ερευνα για το Facebook

 

Ø     Τα κορίτσια καταλαμβάνουν ακραίες θέσεις, δηλαδή είτε χρησιμοποιούν το Facebook πολλές ώρες ή είναι περιστασιακοί χρήστες. Τα αγόρια εμφανίζονται πιο ευνοϊκά διακείμενα απέναντι στην κοινωνική δικτύωση από ότι τα κορίτσια και είναι περισσότερο εξαρτημένα από τη χρήση του Facebook.

Ø     Οι πολύωροι χρήστες του Facebook έχουν συνήθως γονείς που είναι απόφοιτοι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο γνώσεων των γονέων σχετικά με τον Η/Υ, τόσο περισσότερο ασχολούνται τα παιδιά τους με το διαδίκτυο και την κοινωνική δικτύωση μέσω Η/Υ.

Ø     Οι πολύωροι χρήστες του Facebook έχουν χαμηλή συμμετοχή σε δημιουργικές δραστηριότητες κατά τον ελεύθερο χρόνο τους.

Ø     Οι περιστασιακοί χρήστες του Facebook στην πλειοψηφία τους ασχολούνται με τους φίλους τους, ενώ όσοι επενδύουν πολύ χρόνο είναι κατά κύριο λόγο μοναχικοί χρήστες.

Ø     Πολλοί θεώρησαν ότι η ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση είναι ο βολικότερος τρόπος επικοινωνίας, που θα αντικαταστήσει το email και τις πιο συμβατικές μορφές διάδρασης. Κανόνιζαν τα ραντεβού τους μέσω του Facebook αντί να τηλεφωνήσουν, συζητούσαν γι’αυτό με τους φίλους τους και χρησιμοποιούσαν την ηλεκτρονική ιδιόλεκτο (αργκό).

Ø     Πολλοί χρήστες δήλωσαν ότι αυτό που τους συναρπάζει στο Facebook είναι ότι γνωρίζουν άτομα που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα, ότι έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν, ακόμη και ότι συγκροτούν ομάδες μελέτης για τις εξετάσεις.

Ø      Η ευχαρίστηση που προέρχεται από την ενασχόληση με το Facebook και η φυγή από το διάβασμα είναι οι βασικότεροι λόγοι ενασχόλησης με αυτό (στους μαθητές Λυκείου). Το Facebook δεν είναι πια εργαλείο, αλλά εναλλακτικός τρόπος ζωής.

Ø     Οι περισσότεροι δήλωσαν ότι μέσω της εφαρμογής αυτής κατάφεραν να επανασυνδεθούν με άτομα ή φίλους που είχαν χάσει εδώ και καιρό.

Ø     Οι περισσότεροι χρήστες έχουν κουραστεί πλέον με το πλήθος των εφαρμογών του Facebook, με τις άπειρες προσκλήσεις σε quiz και test χαμηλού επιπέδου.

Ø     Το κυριότερο χαρακτηριστικό του Facebook, που τους προσέλκυσε εξαρχής, ήταν η απλότητα των λειτουργιών του, η δυνατότητα επιλογής των εφαρμογών με τις οποίες θα πλαισίωναν το προφίλ τους

Ø     Αρκετοί χρήστες είχαν κουραστεί από το «φακέλωμα» μέσω Facebook, μέσω του οποίου ο καθένας γνώριζε και μετέδιδε ποια η ψυχική διάθεση του χρήστη, τι έκανε όλες τις χρονικές στιγμές κλπ. Οι περισσότεροι από αυτούς πιστεύουν ότι η μόδα του Facebook θα περάσει και θα αντικατασταθεί με κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον, επειδή ξεπέρασε το μέτρο. Το διαδίκτυο έχει κανόνες αυτορύθμισης.

Ø     Πολλοί άνοιξαν λογαριασμό στο Facebook, επειδή είναι μόδα.

Ø     Οι περισσότεροι κατηγορούν το Facebook ότι προάγει τις επιφανειακές αόριστες σχέσεις και ότι δεν μπορούν να βρουν πραγματική στήριξη μέσω αυτού. Παρόλα αυτά, αναγνώρισαν ότι αποτελεί υποκατάστατο για όσους δεν τα καταφέρνουν στις πραγματικές σχέσεις ή έχουν περιορισμένο χρόνο γιʼαυτές.

Ø     Οι χρήστες με μεγαλύτερη εξάρτηση από το Facebook, παρουσίαζαν την ίδια νοσηρή σχέση και με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τον υπολογιστή γενικότερα.

Ø     Οι περισσότεροι χρήστες του Facebook δεν κατάλαβαν την εξάρτηση από αυτό μέχρι που κατέληξαν να αναλώνουν πολλές ώρες ασχολημένοι με τις εφαρμογές του και σκεφτόταν γιʼαυτό ακόμη κι όταν έκλειναν τον υπολογιστή.

Ø     Το Facebook παρέχει το προσωπείο της αυτοεκτίμησης. Πολλοί αρθρώνουν συναισθήματα μέσα από αυτό, που δεν θα τολμούσαν να τα πουν στην πραγματική ζωή. Το ένστικτο και το συναίσθημα απελευθερώνεται. Αρκετοί χρήστες διατηρούσαν παραπάνω από δύο λογαριασμούς στο Facebook με διαφορετικά χαρακτηριστικά κάθε φορά. Πολλαπλές και σχιζοειδείς προσωπικότητες.

Ø     Το γλωσσικό επίπεδο των χρηστών του Facebook πολλές φορές κατρακυλάει σε ύβρεις και χυδαιολογίες, ενώ η ελληνική ορθογραφία παραχαράσσεται. Η γλώσσα είναι ένα συνονθύλευμα αγγλικών συντμήσεων και ελληνικών. Συχνή είναι η χρήση emoticons που όμως γίνονται δύσκολα στην αποκρυπτογράφησή τους και δυσχεραίνουν τη φόρτωση της σελίδας.

Ø     Το Facebook αποτελεί μέσο επικοινωνίας, ειδικά για νέους επαρχιακών πόλεων, που δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να γνωρίσουν όσους θα επιθυμούσαν. Παράλληλα προσφέρει τα δυνατότητα είτε για ιδιωτική συνομιλία είτε για μαζική συζήτηση.

Ø     Σε χρήστες μικρότερης ηλικίας αναπτύσσεται ανταγωνισμός για το ποιος θα προσελκύσει περισσότερους φίλους, κυρίως του αντιθέτου φύλου.

Ø     Οι γυναίκες χρήστες προβάλλουν τις περισσότερες φορές ένα μυστηριώδη εαυτό, που περιμένει να ανακαλυφθεί από κάποιο χρήστη με έξοχα προσόντα, γρήγορο στη γραφή και με καλές ατάκες. Οι φωτογραφίες που τοποθετούν στο προφίλ τους είναι προκλητικές μερικές φορές ή παρμένες από τον κόσμο των κινουμένων σχεδίων. Οι άντρες χρήστες συνήθως επαίρονται για τα σωματικά τους προσόντα και για τον τσαμπουκά» που μπορούν να επιδείξουν.

Ø     Οι περισσότεροι χρήστες δεν ενοχλούνται που το Facebook βρίθει διαφημίσεων και πολλές φορές παίρνει πολιτική διάσταση ερήμην τους.


Κεφάλαιο 10ο: Μια αλήθεια για το facebook

 

Παρομοίωση

Δωρεάν τυρί
tο facebook δεν κρύβει πως δωρεάν τυράκι σερβίρεται μόνο σε ποντικοπαγίδες. Οι μεγαλύτερες εταιρίες μετρήσεων συνεργάζονται μαζί του, όπως, βέβαια, και οι ισχυρότερες πολυεθνικές, αφού διαπιστώνουν ότι μπορούν να κατευθύνουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στο πλέον εξειδικευμένο κοινό που δημιουργήθηκε ποτέ. Ήδη οι μεγαλύτερες εμπορικές επωνυμίες του πλανήτη έχουν υπερήφανα ανακοινώσει τη συνεργασία τους με την υπηρεσία. Μεταξύ μας, πρόκειται για ένα τεράστιο πείραμα του σύγχρονου καπιταλισμού. Μπορείς να κάνεις λεφτά από τη φιλία; Ναι, μπορείς, αρκεί να αντικαταστήσεις τα λόγια από τον ήχο του πληκτρολογίου. Αρκεί να δείξεις πως το εύρος της δικτυακής κοινωνικότητας είναι σημαντικότερο από την ουσία της πραγματικής επαφής. Έτσι, διαβάζουμε στις τελευταίες μελέτες για το φαινόμενο πως η επιτυχία του βασίζεται στην τάση των ανθρώπων να ομαδοποιούνται και να μιμούνται ο ένας τον άλλο. Αρκεί να δείξεις πως το εύρος της δικτυακής κοινωνικότητας είναι σημαντικότερο από την ουσία της πραγματικής επαφής. Έτσι, διαβάζουμε στις τελευταίες μελέτες για το φαινόμενο πως η επιτυχία του βασίζεται στην τάση των ανθρώπων να ομαδοποιούνται και να μιμούνται ο ένας τον άλλο. Ο ένας φίλος προσελκύει τον άλλο. Για τις νεαρές ηλικιακά ομάδες η εγγραφή στο facebook είναι τόσο απαραίτητη όσο η κατοχή κινητού τηλεφώνου. Αφού είναι όλοι εκεί!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       ΠΗΓΕΣ

ü    http://el.wikipedia.org/wiki/Facebook

ü    http://ellinorthodoxosxr.blogspot.com/2009/03/facebook.html

ü    http://images.google.gr/images?hl=el&tbs=isch%3A1&sa=1&q=facebook&btnG=%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7&aq=f&oq=&start=0

ü    http://developers.facebook.com/?ref=pf

facebookfacebook