ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΘΕΟΣ ΑΥΛΙΔΟΣ

Επιστροφή

 

     ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:2006-2007

 

 

 

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΘΕΜΑ:

ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 

 

 

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ:

ΕΛΕΝΗ ΝΤΟΧΟΛΙΑΝ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΑ

ΤΜΗΜΑ:Α2

 

    


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΠΡΟΛΟΓΟΣ.. 3

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.. 4

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.. 4

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2   ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΦΗΜIΣΗΣ.. 5

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3   Η ΑΦΙΣΑ.. 6

ΚΕΦΑΛΕΟ 4  Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ONLINE ΔΙΑΦΗΜIΣΗΣ.. 13

ΚΕΦΑΛΕΟ 5  ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΗΣ ΒΑΣΗΣ.. 14

ΚΕΦΑΛΕΟ 6  Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΙΑΦΗΜIΣΤΙΚΩΝ BANNER ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΣΛΟΓΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.. 15

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΜΜΕ.. 16

 

 

 

 

 

 

 


ΠΡΟΛΟΓΟΣ

 

Στο παρακάτω κείμενο αναφερόμαστε στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Δημιουργήθηκε στο μάθημα της Πληροφορικής για το μάθημα της Τεχνολογίας από τους μαθητές Ελένη Ντοχολιαν και Χριστινα Περιστεροπουλου μαθήτριες της Α Ενιαίου Λυκείου Βαθέως Αυλίδος. Σκοπός της εργασίας είναι να παρουσιάσουμε και να ενημερώσουμε του μαθητές για το κακό και το καλό που μας προσφέρουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τι είναι και από ποτέ εμφανίσθηκε.

 

 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Διαφήμιση είναι διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία επί πληρωμή. Η διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιεί άλλοτε συγκινησιακά χαρακτηριστικά (επίκληση στο συναίσθημα) που συνδέουν τον χρήστη με την αγορά ή την χρήση του προϊόντος και άλλοτε λογικά χαρακτηριστικά (επίκληση στη λογική) όπως τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του προϊόντος σε σχέση με τα ανταγωνιστικά.

Η διαφήμιση ανήκει στο μείγμα προβολής και επικοινωνίας του μίγματος Μάρκετινγκ. Τα τελευταία χρόνια όλο και μεγαλύτερα ποσά ξοδεύονται από τις εταιρίες για την διαφημιστική προβολή των προϊόντων της. Εταιρίες κολοσσοί μπορεί να ξοδεύουν ακόμα και δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Η διαφήμιση παραδοσιακά ανήκει στο τμήμα Μάρκετινγκ μίας επιχείρησης και διεκπεραιώνεται από αυτό. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια η εξέχουσα σημασία της διαφήμισης στη επιτυχία ενός προϊόντος και την κερδοφορία μίας επιχείρησης οδηγεί αρκετές εταιρίες στην λήψη εξειδικευμένων υπηρεσιών από επαγγελματικές διαφημιστικές εταιρίες με μεγάλη εμπειρία οι οποίες αναλαμβάνουν την επιλογή και την εκτέλεση του μηνύματος της διαφήμισης.

 


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2   ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΦΗΜIΣΗΣ

 

Διαφημιστικά Μέσα

Η διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιήσει αρκετά μέσα για να επιτύχει την αποστολή της (δηλαδή την γνωστοποίηση του προϊόντος) ανάλογα με την αγορά-στόχο που έχει, την αποτελεσματικότητα του μέσου και το κόστος που είναι διατεθειμένη να πληρώσει η επιχείρηση η οποία προβαίνει στην ενέργεια αυτή. Ορισμένα μέσα είναι:

Είδη διαφήμισης

Κάθε διαφήμιση έχει διαφορετικό σκοπό ως προς τα αποτελέσματα που επιθυμεί να επιτύχει. Έτσι ένα διαφημιστικό μήνυμα μπορεί να έχει σκοπό:

Να γνωστοποιήσει την ύπαρξη ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας

Να υπενθυμίσει την ύπαρξη του προϊόντος ή της υπηρεσίας

Να διαφημίσει την εταιρία που το κατασκευάζει

Να επηρεάσει το καταναλωτικό κοινό υπέρ του προϊόντος ή της υπηρεσίας

Εκτέλεση του Μηνύματος

Κάθε διαφήμιση αποτελεί ένα μήνυμα το οποίο είναι κωδικοποιημένο και έχει ως πομπό την επιχείρηση και δέκτη το καταναλωτικό κοινό. Η εκτέλεση του διαφημιστικού μηνύματος μπορεί να γίνει με πολλούς και διάφορους τρόπους. Μπορεί να έχει στοιχεία χιούμορ, σεξ, συγκινησιακά φορτισμένες εικόνες, αναφορά χαρακτηριστικών του προϊόντος, κ.α. Φυσικά ανάλογα το διαφημιστικό μέσο η εκτέλεση μπορεί να πάρει συγκεκριμένες μορφές, έτσι για μια διαφήμιση σε περιοδικό η οποία δεν μπορεί να έχει κινούμενη εικόνα μπορεί να ενδείκνειται η αναγραφή των χαρακτηριστικών του προϊόντος. Σε κάθε περίπτωση η εκτέλεση του μηνύματος εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την αγορά στόχο δηλαδή από το κοινό στο οποίο απευθύνεται η επιχείρηση με την διαφήμηση


 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3   Η ΑΦΙΣΑ

 

Η αφίσα είναι ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί που κρεμιέται στο τοίχο ή σε άλλη παρόμοια επιφάνεια. Συχνά είναι εργαλείο διαφήμισης, προπαγάνδας, διαμαρτυρίας ή τρόπος για να περάσει ένα μήνυμα. Έχουν επίσης προσωπική χρήση για τους ανθρώπους, ειδικά τους νέους, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν χαμηλού κόστους διακοσμητικά.

Οι αφίσες που είχαν μόνο κείμενο έχουν μια μακρόχρονη ιστορία: διαφήμιζαν τα έργα του Shakespeare και ενημέρωναν τους πολίτες για κυβερνητικές αποφάσεις.

Η ανάπτυξη της έγχρωμης λιθογραφίας ήταν η μεγάλη επανάσταση στις αφίσες, επιτρέποντας τη φτηνή εκτύπωση αφισών με έντονα χρώματα. Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν στη Γαλλία αλλά από Δεκαετία 1890 διαδόθηκε η χρήση τους σε όλη την Ευρώπη. Ένα πλήθος σημαντικών καλλιτεχνών δημιουργεί τέχνη με αφίσες αυτήν την περίοδο, και ξεχώρισαν οι Henri de Toulouse-Lautrec και Jules Chéret.

Πολλές αφίσες είχαν ιδιαίτερη καλλιτεχνική αξία και έγιναν αντικείμενο συλλογών. Σ' αυτές περιλαμβάνονονται οι διαφημίσεις Παγκοσμίων Εκθέσεων και Αποικιακών Εκθέσεων. Στον Πρώτο και στο Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, οι αφίσες έγινε συνηθισμένος τρόπος στρατολόγησης στις ΕΙΠΑ, κάνοντας επίκληση της εθνικής συνείδησης με συνθήματα όπως "ο θείος Χαμ σας χρειάζεται" ή "τα χαλαρά χείλη βυθίζουν καράβια" προειδοποιώντας για τον κίνδυνο από τους κατασκόπους.

αφίσα από το 1972 του γερμανού Κτλ Αιχερ

Σημαντικές αφίσες δημιουργήθηκαν από γραφίστες και σε άλλες εποχές μεγάλης αναταραχής. Στη δεκαετία του '60 με την άνοδο της ποπό Άρη και με τα κινήματα διαμαρτυρίας σε όλη τη Δύση, αυξήθηκε η χρήση της αφίσας. Ίσως οι πιο ενδιαφέρουσες αφίσες ήταν αυτές των Γάλλων φοιτητών κατά τη διάρκεια των "les évenments" τον Μάιο του 1968.

Η κινηματογραφική βιομηχανία παρατήρησε ότι οι αφίσες με τα ζωηρά χρώματα είναι ένας καλός τρόπος προώθησης των ταινιών. Η συλλογή κινηματογραφικών αφισών είναι για πολλούς ένα σημαντικό χόμπι.

 

 

Φορητή τηλεοπτική συσκευή.

 

Τηλεόραση

Η τηλεόραση είναι ένα σύστημα τηλεπικοινωνίας που χρησιμεύει στη μετάδοση και λήψη κινούμενων εικόνων και ήχου εξ αποστάσεως. Aποτελεί το κυριότερο και δημοφιλέστερο Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας και η χρήση της είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Ο όρος καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των τεχνικών και δραστηριοτήτων που αφορούν τα τηλεοπτικά προγράμματα, όπως και τη μετάδοσή τους. Συνηθέστατα, λέγοντας "τηλεόραση" εννοούμε τη συσκευή, δηλαδή τον δέκτη, ο οποίος λαμβάνει το (τηλεοπτικό) σήμα που εκπέμπουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί σε συγκεκριμένες συχνότητες(ή αλλιώς κανάλια) με την οθόνη που απεικονίζει το αποτέλεσμα της εκπομπής (μετατροπή του σήματος σε εικόνα και ήχο).

Η λέξη προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό "τηλέ"(="μακριά") + "όραση".

Υπάρχουν τρεις κύριες κατηγορίες τύπων συχνοτήτων (ζεύγη ήχου εικόνας) τις οποίες χρησιμοποιούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί και προγραμματιζόμενοι λαμβάνουν οι τηλεοπτικοί δέκτες με συνηθέστερα χρησιμοποιημένη την UHF.

Ανακτήθηκε από "

"Μέσω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας και την ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιακών μέσων προωθήθηκε και αναπτύχθηκε κάθε πτυχή της εμπορικής δραστηριότητας. Ένας τομέας που ευνοήθηκε ιδιαίτερα είναι η διαφήμιση."

Οδηγίες ανάγνωσης των νομικών αφιερωμάτων

Συχνές ερωταποκρίσεις (FAQ) για την Διαφήμιση

Λίστα νομικών κειμένων


Τη διαφήμιση για ιδιωτικές εμπορικές επιχειρήσεις και προϊόντα ή για το δημόσιο (Π.Δ. 261/1997) τη συναντάμε σε κάθε βήμα της καθημερινότητάς μας είτε αυτή βρίσκεται στους δρόμους, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο.Παρότι όμως το διαδίκτυο μπορεί εύκολα να υπαχθεί στο γενικό ρυθμιστικό πλαίσιο για τις διαφημίσεις φαίνεται δύσκολο να το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και άλλα μέσα επικοινωνίας.

Πόσο τύχουν εφαρμογής σε αυτό οι ειδικοί κανόνες που ισχύουν για τον Tύπο, αποτελεσματική είναι η online διαφήμιση;

 

1. Η αποτελεσματικότητα της online διαφήμισης βάσει πρόσφατων ερευνών

2. Τρόποι αξιοποίησης της διαφημιστικής δύναμης του Διαδικτύου

3. Η σημασία του δείκτη BXD (Brand Exposure Duration)

4. Συμπερασματικά

Γλωσσάρι τεχνικών όρων

Σχετικά Αφιερώματα και Σύνδεσμοι

 Η Atlas DMT χρησιμοποίησε ανώνυμα cookies για να συγκρίνει τις ενέργειες μιας ομάδας χρηστών του Internet που είδαν διαφημιστικά banner, έναντι μιας άλλης ομάδας που δεν τα είδε. Σκοπός χρησιμοποίησης της δεύτερης ομάδας ήταν να μετρηθεί το "τι θα γινόταν ούτως ή άλλως". Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα που είδε τα banner πραγματοποίησε περισσότερες αγορές από ότι το δεύτερο γκρουπ, σε ποσοστό 10%. Επιπλέον, η μελέτη έδειξε ότι υπήρξε και αύξηση του κύρους της διαφημιζόμενης επιχείρησης στη συνείδηση της ομάδας, που σε αρκετές περιπτώσεις αποτελεί σημαντικότερο μέγεθος μακροπρόθεσμα από ότι τα αμεσότερα μετρήσιμα αποτελέσματα (αύξηση των κλικ, άμεση αύξηση των αγορών).Το 80% της συνολικής αύξησης πωλήσεων αφορούσε σε πελάτες που δεν έκαναν κλικ σε καμία διαφήμιση, αλλά άνοιξαν το site μέσω άλλων πηγών πληροφόρησης. Ωστόσο, κάθε offline διαφημιστική εκστρατεία θα επηρέαζε και τις δύο ομάδες του τεστ εξίσου Η online διαφήμιση αυξάνει τις παραδοσιακές (offline) πωλήσεις

Πρόκληση για όλους τους διαδικτυακούς διαφημιστές αποτελεί η αποτίμηση της επίδρασης του online marketing στις offline συναλλαγές, τις πωλήσεις δηλ. του παραδοσιακού εμπορίου. Καθώς οι "φυσικές" επιχειρήσεις αυξάνουν όλο και περισσότερο την επένδυσή τους σε διαφήμιση στο Διαδίκτυο, η επίδραση στον όγκο των πωλήσεών τους γίνεται ολοφάνερη.Ο όμιλος Procter & Gamble και η εταιρία Information Resources, Inc. (IRI) συνεργάστηκαν με σκοπό να μετρήσουν την επίδραση της online διαφήμισης σε διάφορες επιχειρήσεις που δεν πραγματοποιούσαν ηλεκτρονικές πωλήσεις. Το τεστ διήρκεσε 16 εβδομάδες και συνέκρινε ένα γκρουπ καταναλωτών που υποβλήθηκε στην προβολή τριών τουλάχιστον online διαφημίσεων, με μια δεύτερη ομάδα που δεν τις είδε.Οι offline αγορές από τους ανθρώπους που είδαν τις διαφημίσεις ενός προϊόντος του κλάδου τροφίμων αυξήθηκαν κατά 19% σε σχέση με τη δεύτερη ομάδα. Επιπλέον, η μελέτη αποκάλυψε ότι οι καταναλωτές αυτοί πραγματοποίησαν γενικότερα υψηλότερο όγκο συναλλαγών (έπειτα από 7-10 προβολές υπήρξε άνοδος 28% σε σχέση με τη δεύτερη ομάδα). Η ίδια μελέτη αφορούσε και σε δύο ακόμη προϊόντα, ένα καθαριστικό και ένα προϊόν ατομικής υγιεινής. Σε αυτά τα προϊόντα δεν υπήρξε σημαντική άνοδος αγορών. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το σύντομο χρονικό πλαίσιο κατά το οποίο πραγματοποιήθηκε η μελέτη δεν ήταν κατάλληλο για τη δοκιμή προϊόντων με μακροχρόνιο αγοραστικό κύκλο.Η παραπάνω μελέτη φέρνει "καλά νέα" στους διαφημιζόμενους, και υπογραμμίζει την αλληλένδετη σχέση και ανάγκη συνδυασμού της online και offline διαφήμισης. Καθώς αυξάνονται οι επενδύσεις των παραδοσιακών επιχειρήσεων στη χρήση ψηφιακών μέσων προβολής, είναι βέβαιο ότι θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον και άλλες παρόμοιες μετρήσεις.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4  Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ONLINE ΔΙΑΦΗΜΗΣΗΣ   

Τρεις ανεξάρτητες μελέτες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η προβολή διαφημιστικών banner στο Διαδίκτυο "εντυπώνει" σε μεγάλο βαθμό ένα εμπορικό όνομα στη συνείδηση των καταναλωτών. Η Dynamic Logic, μια εταιρία online ερευνών που εξειδικεύεται στη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων στο Internet, απέδειξε ότι τα banner ενισχύουν το όνομα μιας επιχείρησης (brand name) κατά 6% μ.ο. Το αποτέλεσμα αυτό βασίστηκε σε περισσότερες από 18.000 έρευνες και καλύπτει πολλαπλές κατηγορίες προϊόντων.Η ίδια εταιρία, εξετάζοντας τη μελέτη παραδείγματος του Travelocity, ενός από τους κορυφαίους online παρόδους ταξιδιωτικών υπηρεσιών παγκοσμίως, έδειξε θεαματικά αποτελέσματα. Η διαφημιστική εκστρατεία του Travelocity στο Διαδίκτυο ενίσχυσε το όνομα της επιχείρησης κατά 16%.
Αντίστοιχα, η έρευνα της
Dynamic Logic έδειξε ότι όσο περισσότερο προβάλλεται ένα banner στο κοινό, τόσο μεγαλύτερη είναι η επίδραση στην ενίσχυση του brand name. Μεταξύ των καταναλωτών που είδαν online διαφημίσεις του Travelocity περισσότερες από τέσσερις φορές, η ενίσχυση του εμπορικού ονόματος της εταιρίας έφθασε στο 44%. Σύμφωνα με το IAB (Interactive Advertising Bureau), οι χορηγίες δικτυακών τόπων κατέχουν περισσότερο από το ένα τέταρτο της συνολικής online διαφημιστικής αγοράς. Μία εν εξελίξει μελέτη της συμβουλευτικής εταιρίας Next Century Media αποκάλυψε επίσης ότι οι επισκέπτες ενός δικτυακού τόπου που προβάλλει τους χορηγούς τους, έχουν περισσότερες πιθανότητες αγοράς προϊόντων ή υπηρεσιών των προβαλλόμενων χορηγών.Μία άλλη έρευνα της Ipsos-ASI απέδειξε ακόμη ότι όσο περισσότερο προβάλλεται το μήνυμα ενός χορηγού σε ένα δικτυακό τόπο, τόσο πιο εύκολα οι επισκέπτες θυμούνται το εμπορικό όνομα. Όλες οι ενδείξεις υποδεικνύουν ότι η επίδραση της online διαφήμισης στο brand name είναι αποτέλεσμα της συχνότητας, του χρόνου προβολής (πόσο πρόσφατα είδαν οι καταναλωτές το μήνυμα για τελευταία φορά) και φυσικά της "δραστικότητας" του ίδιου του διαφημιστικού μηνύματος, όπως ακριβώς και στα παραδοσιακά μέσα.


 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5  ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΗΣ ΒΑΣΗΣ

Επικρατεί μια γενική αντίληψη ότι το web marketing αποτελεί ένα εργαλείο απόκτησης νέων πελατών (ένα μέσο που προωθεί τη διαφημιζόμενη επιχείρηση και αυξάνει την συναλλακτική της κίνηση). Σπανίως αναφέρεται ως μέσο διατήρησης της υπάρχουσας πελατείας. Η Atlas DMT διεξήγαγε μια μελέτη χρησιμοποιώντας ως δείγμα διαφημιζόμενους, προκειμένου να διαπιστώσει αν οι χρήστες εξακολουθούν να κάνουν κλικ σε banner ακόμα και μετά την αρχική τους επίσκεψη σε κάποιο δικτυακό τόπο. Η μελέτη αποκάλυψε ότι περισσότεροι από το 13% των χρηστών που έκαναν κλικ σε διαφημίσεις ήταν χρήστες που είχαν ήδη επισκεφθεί το site της προβαλλόμενης επιχείρησης. Επιπλέον, η μέτρηση των συνεπακόλουθων ενεργειών των χρηστών αυτών (conversion rate, ποσοστό αγορών μετά το κλικ) έδωσε αποτελέσματα κατά 250% υψηλότερα από εκείνα των χρηστών που επισκέπτονταν για πρώτη φορά κάποιο δικτυακό τόπο - τρανή απόδειξη ότι η online διαφήμιση μπορεί να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά για την οικοδόμηση μακροχρόνιας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ των πελατών και της επιχείρησης.Μια πιο προσεκτική ματιά στην έρευνα των εταιριών Procter & Gamble/IRI που είδαμε παραπάνω παρέχει επιπλέον αποδείξεις σχετικά με τη σημασία της online διαφήμισης ως προς τη διατήρηση των υπαρχόντων πελατών. Από την αύξηση των offline πωλήσεων σε συγκεκριμένα τρόφιμα (ως αποτέλεσμα του web marketing) η ανάλυση έδειξε ότι το 60% αυτής της ανόδου προήλθε από πελάτες επαναλαμβανόμενων αγορών. Οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να εξετάσουν πώς οι online εκστρατείες τους μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να περιορίσουν τις "διαρροές" πελατών, και οι "απωλεσθέντες" καταναλωτές να επιστρέψουν στους εμπορικούς δικτυακούς τόπους.Το καλό δημιουργικό (creative) και η στόχευση είναι παράγοντες ιδιαίτερης σημασίας. Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από τους διαφημιστές επιτρέπουν σήμερα τη "χαρτογράφηση" του πελατολογίου, ακόμα και το διαχωρισμό των καταναλωτών της "πρώτης φοράς" από τους πιστούς πελάτες μιας επιχείρησης. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, οι διαφημιζόμενοι θα έχουν πρόσβαση σε ολοένα περισσότερα εργαλεία για την οικοδόμηση εξατομικευμένης σχέσης με τον κάθε πελάτη ξεχωριστά και τη συνεχή βελτίωση αυτής της σχέσης.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6  Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ BANNER ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΣΛΟΓΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Οι διαφημιζόμενοι πολύ συχνά επιδιώκουν τη σύνδεση του εμπορικού τους ονόματος ή κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας με ένα "συνθηματικό" μήνυμα (σλόγκαν) προκειμένου να ενισχύσουν το βαθμό πρόσληψης του προϊόντος από το καταναλωτικό κοινό. Η Dynamic Logic αποκάλυψε ότι η προβολή banner στο Διαδίκτυο αυξάνει τη σύνδεση του διαφημιστικού σλόγκαν με την προβαλλόμενη επιχείρηση (Message Association) κατά 12% μ.ο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την αξιοποίηση του εργαλείου AdIndex της Dynamic Logic και βασίστηκε σε περισσότερες από 33.000 συνεντεύξεις.Ο δείκτης "Message Association" αναφέρεται στο ποσοστό των ανθρώπων που εντυπώνουν στη μνήμη τους ένα δεδομένο μήνυμα συνδέοντάς το απευθείας με τον διαφημιζόμενο (για παράδειγμα, τη φράση "Just do it" με τη Nike). Για τη μέτρηση αυτού του δείκτη, η Dynamic Logic συνέκρινε τα ποσοστά message association ανάμεσα σε δύο ομάδες: αυτούς που εκτέθηκαν στην online προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων πριν από τη διεξαγωγή της έρευνας, και εκείνους που δεν είδαν τις διαφημίσεις αλλά επισκέφθηκαν τους ίδιους δικτυακούς τόπους κατά την ίδια χρονική περίοδο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εκείνοι που εκτέθηκαν στις διαφημίσεις ήταν ικανοί να συνδέσουν τα σλόγκαν με τους διαφημιζόμενους σε στατιστικά υψηλότερο ποσοστό (12%).Τα δεδομένα της Dynamic Logic αποτελούν την εμπειρική απόδειξη ότι τα διαφημιστικά banner "επικοινωνούν" τελικά στο κοινό πολύ περισσότερα απ' όσα μπορεί να μετρήσει ο δείκτης click-through rate.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΜΜΕ

 

 

Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) αντιπροσωπεύουν άνω του 90% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη. Κινητήρια δύναμη της επιχειρηματικότητας, της ανάπτυξης, της καινοτομίας, της ανταγωνιστικότητας και της απασχόλησης, βρίσκονται στο επίκεντρο της Ευρωπαϊκής Οικονομίας. Είναι επομένως ουσιώδους σημασίας να λαμβάνονται υπόψη τα συμφέροντά τους σε κοινοτικό επίπεδο. «Σκέψου πρώτα τους μικρούς», αυτό είναι το σύνθημα που υιοθέτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον χάρτη των μικρών επιχειρήσεων που συνέταξε.

Για να αντιμετωπίσει τα ειδικά προβλήματα που οφείλονται στο μέγεθός, η Ευρωπαϊκή Ένωση διαμόρφωσε πολυάριθμες από τις δράσεις της υπέρ των ΜΜΕ, όπως η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, η δημοσιονομική πολιτική, η έρευνα, η τεχνολογία της πληροφορίας και της επικοινωνίας. Άλλωστε έχει ορίσει ρητώς τις πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Μέσω αυτού του ορισμού, Επιτροπή προτίθεται να επιφυλάξει το όφελος των πλεονεκτημάτων που θεσπιστεί υπέρ των ΜΜΕ μένουν στις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν πραγματικά τα χαρακτηριστικά ΜΜΕ. Ο ορισμός βασίζεται σε κριτήρια σχετικά με το προσωπικό, τον κύκλο εργασιών ή το σύνολο του ισολογισμού και την ανεξαρτησία. Παρόλο που  η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει τη χρήση αυτού του ορισμού ως αναφορά, ο ορισμός αυτός δεν είναι αναγνωστικής εφαρμογής σε ορισμένα θέματα όπως οι κρατικές βοήθειες, η διάθεση των διαρθρωτικών κεφαλαίων ή η εφαρμογή των κοινοτικών προγραμμάτων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξάλλου πρότεινε ένα πρόγραμμα πλαίσιο για την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία για την περίοδο 2007-2013 που προορίζεται κυρίως για τις ΜΜΕ. Το πρόγραμμα αυτό επιμένει στην ανάγκη προαγωγής της παραγωγικότητας και της ικανότητας καινοτομίας των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Θα υποστηρίζει ιδιαίτερα δράσεις οι οποίες κατευθύνονται στην αγορά των καινοτόμων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, του περιβάλλοντος και των πηγών ανανεώσιμης και αποτελεσματικής ενέργειας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πέτυχε να διεγείρει μια πραγματική προβληματική σχετικά με τις ΜΜΕ, σε κοινοτικό επίπεδο, προσελκύοντας τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων συνομιλητών. Η ανταλλαγή καλών μεθόδων πρακτικής που έχει καθιερωθεί συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση του περιβάλλοντος των ΜΜΕ. Εξάλλου, «εκπρόσωπος για τις ΜΜΕ», που μεσολαβεί μεταξύ ΜΜΕ και Ευρωπαϊκής Επιτροπής συμβάλλει στο να λαμβάνονται υπόψη τα συμφέροντά τους και οι ειδικές ανάγκες τους στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών πολιτικών. Διάφορα δίκτυα (Euro Info Centres, Gate2Growth, SOLVIT, EURES…) προσφέρουν εξάλλου άμεση βοήθεια στις

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

 

v      http://el.wikipedia.org/wiki

v      www.google.gr/βικιπαιδεια

v      www.in.gr/διαφήμισης

v      www.google.gr/Μέσα Μαζικης Ενημέρωσης


Επιστροφή